Hessingen

Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Isadora - 2 oktober 2007 13:44


Det finns ett skäl till varför jag tackar nej till Rosa bandet-grupper på Facebook. Av någon konstig anledning så förknippar jag "jippot", som det faktiskt är i mina ögon, med kommersialism.

Om gemene man samlar in pengar så är det väl rätt okej men jag spyr på de företag som gör det som sin grej, "ån nu är vi väl goda samariter i samhället, nu kommer folk gilla oss mer och handla mer." Och så sitter de där på sina bolagsstämmor och gnider händerna för de tycker de är så geniala, fy fan! Hatar de som utnyttjar saker som var bra från början men som skitat ner dess rykte på något sätt, iaf i mina ögon.

Jag kan inte låta bli att tänka att det finns saker som är viktigare, om man ska se djupare ner i brunnen, om vi inte har en beboelig planet, vad spelar då sjukdomar för roll i slutändan? Då dör vi ju alla när naturresurserna är slut.. Tänk på den!


Av Isadora - 2 oktober 2007 10:42


Idag är det bara tråksaker på schemat men hey, dom måste ju göras dom också.. Tyvärr så känns det som dom fått mer tid nu på senare tid, hatar att ha det stökigt omkring mig, får ingen studiero. Så idag är det damtorka, damsuga och tvätta lakan som gäller bara så jag kan må som en prinsessa!


Lite senare på eftermiddagen ska jag träffa min PT för första gången, ska bli intressant att höra vad han har för tips att ge mig, speciellt träning för mina klena handleder välkomnas ju! Sen måste jag nog kika lite på anteckningar inför seminariumet imorgon, här har man inte en lugn stund!


Har ju också en ganska trevlig sak att berätta som kan vara en vändpunkt i mitt liv men eftersom jag är skrockfull så väntar jag tills torsdagkväll som först att yppa något, själva "mötet" är på eftermiddagen, we just have to wait and see how it turns out!



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards