Hessingen

Alla inlägg under mars 2010

Av Isadora - 31 mars 2010 12:09


  


Det blev en lång dag i går och inte satt jag här! Åkte till vårdcentralen med mitt finger så fort jag vaknat men de kunde inte hjälpa mig så jag hoppas på att min läkare kan när han är tillbaka nästa vecka. Efter det åkte vi till Ikea för att inhandla lite smått och gott till brorsan som är i full gång att flytta in i sin nymålade lägenhet här på ön! Jag skruvade upp möbler och lampa, sen blev det sen middag. När familjen var fikasugna gjorde jag en kladdkaka men sen tog det stopp och då var klockan tio på kvällen.. Så det är vad jag haft för mig!



I dag måste jag försöka hinna läsa det jag inte hann när jag jobbade förra veckan + det jag ska läsa till denna vecka, mycket nu!


Kram

Av Isadora - 29 mars 2010 19:55


Det har varit fullt ös hela dagen! Först skola och sen ett mellanstopp för blodtryck och sen hem för middag! Nu ska jag försöka varva ner innan det är dags för sängen. I morgon måste jag ta mig till doktorn för jag måste ta bort en sticka i fingret, en bagatell egentligen men den vill inte komma fram när jag karvar. Så nu överlåter jag det till en expert inom ämnet! Hoppas bara man får bedövning?

Av Isadora - 28 mars 2010 16:12

Vickan inspirerar!

 

  



Riktigt snyggt med de gröna byxorna tillsammans med en lite större kavaj och heels!









Källa: www.veckorevyn.com



Av Isadora - 28 mars 2010 16:08


Dagen har mest ägnats åt skolan, jag har gjort uppgifterna till i morgon samt skrivit ut uppgifterna som jag ska jobba med innan seminariet. Nu måste jag bara förmå mig att läsa veckans litteratur! Måste även plöja igenom kommande veckans litteratur, så kan det vara när man väljer att jobba istället för att läsa in! Men det var värt det, så får helt enkelt lägga på en rem nu istället!


Kram på er!

Av Isadora - 27 mars 2010 17:18




Jag tänkte höra om det finns något intresse av personal shopping för er som bor på lite mindre orter? Jag själv bor i Stockholm och har väldigt nära till ett större utbud så jag ser det enbart som en möjlighet att hjälpa er som inte ha lika nära! Vad säger ni, finns det något intresse?





  





Maila gärna till hessingen(at)hotmail.com för mer info!








Av Isadora - 27 mars 2010 16:54


Var tvungen att ta mig ut på en lång promenad tidigare i dag, speciellt för att skingra alla tankar jag går och bär på.. I går var det en lärare på skolan som kritiserade mitt sätt att handla och undrade hur långt jag hade kommit på min utbildning. När jag glad i hågen berättade att jag snart var färdig önskade hon mig spydigt lycka till, varför finns det sådana här människor?? Som bara vill trycka ner en.. usch, blev riktigt ledsen. Jag som hade kämpad denna vecka och gjort så gott jag kunde.. Det är egentligen ingen idé att ödsla tid på sånt här, det är itne värt det men jag kan inte låta bli att bli berörd. Jag tycker själv att jag inte är en dålig lärare.. suck. Bara att ta nya tag.


I dag blir det plugg och sen kommer killen förbi,ska bli skönt att äntligen ses!


Tjing!

Av Isadora - 27 mars 2010 16:49

 

Ut i spåret!


  


Av Isadora - 26 mars 2010 20:52


Det har sannerligen varit en intensiv men samtidigt rolig vecka som sagt! Jag saknar ungarna redan trots att de prövat mig och mitt tålamod dagligen men det är så de fungerar och jag tycker nästan om de mer bara för det! Jag ska tillbaka i samma klass på praktik om drygt en månad, det ser jag fram emot! Det kommer nog bli lättare att hålla egna lektioner nu när man haft dem själva en hel vecka.. Spännande!


Nu blir det lugna gatan här hemma, kommer inte förvåna mig om jag somnar när som helst.. I morgon hoppas jag på en sväng för lite fönstershopping, får se hur det bir med den saken.. Måste ju läsa också och träffa killen! <3


Kram!

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards