Hessingen

Alla inlägg under juni 2007

Av Isadora - 30 juni 2007 11:11



En av mina stilikoner, om man nu måste välja någon, får nog bli en nära vän till mig. Känns på något sätt att det är svårt att inspireras av någon som man inte känner utan bara sett på bild. För mig är kläder en hel livsstil o hur man ser på livet, inte bara vilket uttryck det har.



Jag inspireras mycket hur hon orädd blandar olika stilar, uttryck, mönster & färger & ändå lyckas få ett klockrent & avslappnat resultat med en personlig prägel utan att det ser för överstajlat ut. Hon har en förkärlek för den rosa tonen & har fått mig att tycka om den färgen mer & mer, jag som var mer blå innan..

Jag förstår mig inte riktigt på hur hon lyckas uppnå överstående resultat men jag beundrar hennes lekfull sätt att se på kläder & personlig stil, som påminner mycket hur jag själv var när jag var yngre!

En annan sak som hör till att hon inspirerar mig är att hon jämt är glad & har nära till skratt, filosoferar mycket över värdsliga ting precis som jag & är bra på att få med andra på roliga saker!





Av Isadora - 30 juni 2007 10:16


Tyvärr fick mina fina Stan Smith Adidas lämnas tillbaka pga att ena

skon glappade lite för mycket, trist när dom var så billiga

o allt men lika bra att inse, ingen idé att

behålla något som inte håller.

Får kika vidare helt enkelt!


Av Isadora - 30 juni 2007 10:02

Måste hitta ett par fina 70-tals jeans snarast! Hade varit så trevligt, dock måste jag hålla i slantarna nu så man har något kvar till semestern som börjar nästa vecka, närmare bestämt fredagkväll om man nu tänker som jag gör.. Vilket man bör! Alltså bara 5 dagar kvar på jobbet, håller tummarna att det inte blir alltför hett, svårt att hålla humöret uppe o vätskebalansen på en stadig nivå när man jobbar utomhus för det mesta.

Gud vad seg jag är idag, var skönt med fredag igår vill jag lova. Steg upp 6 igår morse vilket som tur är inte hör till vanligheten, jag är ingen morgonmänniska alls. Idag var det tänkt att jag skulle en sväng till stan, närmare bestämt till söder, kika på lite saker men framförallt en present! En viss tjej fyller år nästa fredag..



Update: Tappa stinget att åka in till stan när dom billiga vita tygskorna som jag kollat in var slut i min storlek över hela Stockholm dessutom! Disaster..

Så det blev till att stanna hemma & lacka om tånaglarna igen, funderar på att göra en packlista tills fredag då jag & Herkules flyttar över till bejbi över sommaren. Kan nog vara bra att ha, kontrollfreak som man är!

Av Isadora - 29 juni 2007 19:29


Den här oumbärliga söta mini-fläkten knyckte jag av mor min, kommer vara helt perfekt att ha i väskan om man håller på att avlida

på en svettig buss eller dylikt, tack mamma!


 



Av Isadora - 29 juni 2007 19:08

 


Så skönt att få undan håret, så här till sommaren, speciellt soliga dagar på stranden eller liknande. Våga vägra en svettig lugg fastklistrad i pannan! Det gör jag..


Superglad för att mitt hår äntligen fått lite längd så jag kan göra slarvig tofs igen! Det kallar jag lycka.. Jag o mitt hår i harmoni. 


Av Isadora - 28 juni 2007 20:17



Från KBT-terapi hittat i Aftonbladet, tycker det var så klockrent för det stämmer verkligen o vi tjejer som så ofta är missnöjda med hur vi ser, hur vi än ser ut borde inse detta!





 Då det inte skaver eller trycker så kan man andas bättre och då mår man bättre. Storlekar är bara ett mått för konfektionsindustrin att sortera sina produkter genom. Du kan ha exakt vilken storlek som helst, huvudsaken är att den känns att det sitter bra på dig!





 






 

Doves reklamtjejer



Av Isadora - 27 juni 2007 21:59



Är ju ett tag kvar till hösten men idag känns det verkligen inte så, så varför inte kolla in vad som komma skall?













 









Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards