Hessingen

Alla inlägg under september 2008

Av Isadora - 30 september 2008 20:01



 

Älskar mina stora t-shirtar från GT, har nu flera färger!






 

Av Isadora - 30 september 2008 18:10


Intressant dag i skolan idag, bra föreläsningar om dyslexi men hade gärna sett att vi hade haft fördjupningar i ämnet. Som tur var ska min grupp i mitt PO-område (praktikområde) besöka den enda dyslexi-skolan i Sverige så det ska bli riktigt spännande!


Imorgon är det jobb som gäller så skulle vara kul att testa lite med barnen då, tyvärr är jag inte på de stora barnens avdelning men kanske nästa gång?

Förra gången jag var där ville de äldra barnen skriva och det var jättekul att få vara med då!


Nu är det kvällsfika, ciao!




Av Isadora - 30 september 2008 17:48



 


 



 Källa: dn.se






 


Jag om någon blir glad över att konståkning får mer uppmärksamhet men jag vet inte riktigt om det här programmet, Stjärnor på is är det bästa forumet. För det är ju ändå så, att det som syns i tv finns på riktigt och det är ju inte fy skam om fler människor får upp ögonen för sporten.


Tjejsporter, nu är ju majoriten av de som utövar konståkning tjejer, behöver lite mer uppmärksamhet i media för att detta ska leda till mer pengar i klubbarna, fler åkare, bättre istider? Men framför allt fler istider..


Något som många inte vet, de som lever utanför konståkningens värld och detta har jag tagit upp förut, är att Sverige är och har varit världsmästare i Teamåkning i flertal år nu men som sagt. Det som inte syns i tv finns inte.. Man sänder inte VM i Teamåkning på något tv-kanal här i Sverige, kanske några snabba klipp i sporten efter nyheterna men det är allt! Det tycker jag är skamligt, vi borde ju lyfta fram det vi är bra på för så är det varje gång det vankas VM, OS i hockey. "Denna gång ska vi ta dom!" Den bittra sanningen är ju att vi inte så ofta gör det.. Rikta strålkastarna på teamåkning istället, snälla!

Så man genom detta höjer statusen på vår gren och att tjejerna och killarna som utövar denna sport har några att se upp till!





Av Isadora - 29 september 2008 18:19


Skola idag, inte en av de bättre dagarna men nu är det skönt att vara hemma. Gjorde lite ärenden på stan och har finslipat det sista på vår gruppuppgift som ska lämnas in imorgon. Nu är det inte många föreläsningar kvar på denna delkurs, sen är det VFU (praktik) ut i skola, det ser jag fram emot. Where the real shit happens..

Nu vill man ju ut och samla kunskaper i den riktiga världen, den utanför alla teori.


Sova gott i natt ska jag göra..



Av Isadora - 29 september 2008 17:56



 Är det bara jag som reagerar på att den här modellen är på tok för smal?

 Visst, säger ni. Hon är ju modell, hon ska ju vara smal. Men finns det inga gränser?


Jag gillar tjejer med lite mer kött på benen!



 




Källa: style.it




Av Isadora - 28 september 2008 13:13


Idag ska jag få lite gjort här hemma samtidigt skriker hela min kropp som vill ut i det fina vädret. Men jag har så mycket att läsa och måste röja upp här hemma och tvätta lite senare.. Inte mycket mer spännande den här söndagen! Blir att lägga sig tidigt idag också för imorgon är det skola tidigt och vi ska jobba med en uppgift som är betygsgrundande.



Av Isadora - 28 september 2008 12:30



Jag har spanat in ett par finingar i mocka denna säsong, här är ett par andra som inte heller är så dumma!



 



Källa: garde-robe



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards