Hessingen

Alla inlägg under september 2007

Av Isadora - 30 september 2007 17:47



 Idag ägnar jag hela dagen åt plugg, var inte riktigt så effektiv som jag hade velat igår så då gäller det att vara sjukt effektiv idag istället för imorgon ska examinatiosrapport för områdena historia, religion, geografi och exkursionskurs vara inlämnade! Jag har ingen fritid just nu.. Men tänkte unna mig någon gott idag då jag insåg att jag gått ner lite när jag ställde mig på vågen igår, yes!




Av Isadora - 30 september 2007 15:26



"Skänk en slant till en fattig man!"

Och det skulle väl vara jag i detta fall, det gäller verkligen att överväga vad som egentligen behövs och vad man bara har fått ett sug efter..



Dom här suger jag efter!


Från Skopunkten för 349:-

 Om någon känner för att skänka så be my guest!













 








 Men jag skulle behöva dessa desto mer i vinter då det ofta blir kallt,

dom från Roxy är snyggare o nättare än UGG's tycker jag, inte lika fet sula och så.. Denna färg Chestnut är jag helt såld på!








Av Isadora - 30 september 2007 11:52



 Min pojk vinglar in lagom slirigt efter en utekväll på jobbet igår och däckar i säng på en gång men jag är pigg så jag pladdrar ju på..


Jag påminner honom, som jag alltid gör om det mesta, att min tv-abb. går ut imorgon o undrar hur vi ska lösa det med det nya varpå han säger från out of the blue;


 - Du måste ju fråga Kerstin först...


 Jag funderar, vilken jävla Kerstin?


 - Vem är Kerstin, frågar jag då.


 - Menar du Mats? (min granne som ska ta reda på info först innan jag kan skaffa det nya abb.)


 - Ja, Max.. max.. mask..

 Och jag börjar asgarva, hur kul o flummigt låter inte det här, måste nog också inflika att min pojk vanligvis inte säger saker som inte make sense, inte ens på fyllan om man säger så!

 Jag asgarvar så jag får ont i magen och nästan gråter och han skruvar på sig i sängen och säger till slut;


 - Varför skrattar du åt mig?? Åååh, jag kan inte tänka!


 Och allt det här säger han med lite slirig och sömndrucken röst och då börjar jag skratta ännu mer. Jag försöker förklara varför jag skrattar men han varken förstår eller hör något, det kommer bara skratt.


 - Men du behöver väl inte kunna tänka, du ska ju bara sova, säger jag då mellan mina andfådda skrattanfall.


Sen lugnar jag ner mig igen och han somnar på nolltid.. Ja, vad kul man kan ha precis innan man ska sova!





 

Av Isadora - 29 september 2007 18:27


 



 Hade en stor favorit förra året då dom kalla dagarna bara blev fler o fler nämligen rosenträ, men nu har jag hittat en ny som heter kanel som doftar ljuvligt o gör en lugn o harmonisk! Båda ser ni här över. Helt perfekt en dag som denna med praktiskt taget höstväder.. Doften påminnner mig om jul o om sådana där My little ponny med glass som doftade på sidorna, någon mer än jag som vet jag dillar om?




Lyx
Av Isadora - 29 september 2007 14:33



Får bli bilder från gårdagens utgång då man idag glider runt i sköna mjukisar men det har ni ju sett förr liksom, inget upphetsande där inte!




Detaljer!





Av Isadora - 29 september 2007 13:48



 Som om jag gått under jorden men icke sa nicke! Gårdagen var lite körig så hade faktiskt inte någon dötid att sitta o blogga på vilket kanske var bra då man faktiskt har ett liv också o inte bor vid datorn..


Var uppe med tuppen igår, närmare bestämt 6 för ovanlighetens skull, jag skulle jobba ute på en skola i Nacka av alla ställen! Förorten som Gud glömde, typ.. Usch kändes som man aldrig kom där ifrån när man väl slutade för dagen! Först hittade jag inte ner till hållplatsen o då har jag ändå bra lokalsinne, sen när jag väl hitta ut ur skogspartiet så var det byggstängsel runt ena sidan som man bara fick syn på när man väl vara nere vid gatan o då va man tvungen att gå tillbaka o runt hela skiten! Som inte det var nog så kom jag på fel buss så fick en härlig sightseeingtur genom fanskapet.. Ta mig hem till stan, ville jag skrika! Har aldrig varit så glad som när jag fick återse Slussen igen!!


Väl inne i stan hämtade jag upp mina färdiga öronproppar, hallelujah!

Äntligen kan jag leva som folk! Har trots att jag använde dom igår ringande i öronen men kanske för man är så trött också.. återstår o se.


Jag fick chans att använda mina öronproppar igår också, tro inget annat! Först var jag hos Sophie på middag, länge sen sist nu.. Drack vin o hade det mysigt! Sen kom min nyvunna vän från skolan, dom klickade direkt, Sophie o hon så det kändes skoj! Vi fortsatte sen ut, hon o jag utan Sophie för hon skulle upp tidigt idag med Mollsan på spårkurs. Mötte också upp babygirl med vän på deras stammishak, dock blev inte det långvarigt då vi skulle upp idag o plugga! Så därför är man härligt mör idag.. haha. Men måste ta tag i pluggandet, flera rapporter som ska vara inlämnade på måndag!!




 


 

Jag & babygirl



Av Isadora - 27 september 2007 21:26



Denna fick komma hem till mig idag, snyggt sliten som det blir med tiden, enkel ,vanlig modell. Kul med ett komplement till det jag alltid använder!




Av Isadora - 27 september 2007 21:14


 En ganska rolig dag när jag egentligen förväntades plugga men tar igen det i helgen då det inte händer så mycket annat vettigt!

Var först ut med frisörbesök på förmiddagen, efter det mötte jag upp en gammal kompis från lågstadiet som jag tyvärr tappade kontakten med o vi har inte setts sen dess! Så det var verkligen kul att följa upp vad som hänt. vilket var en del vill jag lova!

Vi gick o tittade lite i affären då hon annars bor i London o det var 1 år sen hon var här sist, vilket jag gladeligen följde med på.. haha

Sen var det bara att åka hem för min babysister skulle komma förbi för att låna min laptop med inbyggd webcam, franska nyheter ville att hon skulle svara på lite frågor, mycket nu som sagt! *You make me proud*




Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards