Hessingen

Alla inlägg under augusti 2007

Av Isadora - 31 augusti 2007 16:36


 

Jag förstår verkligen ingenting i dagsläget, läste ännu en gång om Stureplansprofilernas "ångvältsfärd" i diverse morgontidningar. (Dom går ju från offer till offer, skrämmande nog.)

Det står en massa avskyvärda saker som får mig att må uppriktigt illa så jag måste bara ventilera mig!




Skadorna kvinnan har/hade styrker inte våldtäkt? Ändå har kvinnan opererats i underlivet mer än en gång efter traumat som jag verkligen tror att det var.

Okej visst, nu kommer kanske folk hävda att det finns människor som gillar sex med hårdare tag men att detta skulle vara en sådan gång känns helt obefintligt för mig. Eftersom kvinnan nu i efterhand knappt kan stå eller sitta och jag vill inte tänka på hur det måste ha känts precis efteråt, jag verkligen lider med henner, det är fruktasvärt rent ut sagt! Då hävdar jag att det inte var frivilligt, vem fan vill ha så ont??



Det som är mest skrämmande är att jag vet med all säkerhet att om man vänt på det o det varit en man som varit offer med skador på penis och ollon och att han hade så omfattande skador att han inte kunde urinera utan smärtor och liknande företeelser skulle alla uppsatta män som har all denna makt att kunna göra en förändring (inom domstolar, polisen, rent utav politiker) känna med offret på ett annat sätt för dom är ju män själva och ett ramaskri hade utbrutit.

Nu verkar det som att ingen bryr sig, som om tjejer får skylla sig själva för dom har alltid råkat ut för sådant i alla tider. Dom rent utav bjuder ut sig själva och sätter sig i denna situation själva många gånger, enligt rättsväsendet.


 


Det är väl själva fan att vi kvinnor inte ska känna oss trygga! Även fast det är med män vi känner sen innan, haft sex med innan eller kanske tom våra egna pojkvänner som missbrukar sin makt.


För det är fullständigt bullshit när man säger sig inte veta vad gränser går.

Ingen vanlig människa skulle försöka ha sex med någon som spyr, för att nämna något av händelseförloppet i detta fall.

En vanlig människa skulle känna empati för denna människa som befinner sig i detta hjälplösa tillstånd och skulle aldrig utnyttja detta för allt i världen! Hur många människor vill ha sex när man uppenbart mår så dåligt att man spyr? Om man frågar sig den frågan själv så vet man nog vad som är rätt och fel och vart gränsen går.

Sen hur polisen förhörde kvinnans ex-pojkvänner, hurvida hon var i sängen och vad hon gillade bäst! Men snälla, hur kan vi ha så inkompitenta poliser, det är så man skäms! Jag har sagt det förr och säger det igen, VÅLDTÄKT HAR INGET MED SEX ATT GÖRA, ENBART MISSBRUK AV MAKT! Jävla förvridna kvinnosyn..



 

Jag tycker verkligen det är suuuuuuuper, angående kvinnans advokats linje hon är inne på. Hon liknar det ett mordfall där dom åtalada inte erkänner utan pekar ut varandra, där man då åtalar alla!




Av Isadora - 31 augusti 2007 16:25



Här har ni resultaten;


(Inte för att det var så många som röstade men inte mitt fel att folk är så förbannat tråkiga, bah!)

Anyways..





Vilka jeans kommer du satsa på i höst?



 

Dom eviga stuprören?    37.5 %


Lite bootcut, smala vid knäna, normal midja?    25 %


Hög midja?    12.5 %


70-tals jeansen?    12.5 %



Vida-enda-från-höften-jeansen?    0 %



Låna-pojkvännen-jeansen?    12.5 %






 

Totalt har 8 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-08-25





Av Isadora - 31 augusti 2007 07:37


Idag är det jobb som gäller, tro det eller ej. Vet inte i nuläget hur det kommer att se ut med mitt schema så jag är glad att jag kan jobba idag!

Men är så trött, så trött nu.. Knappt så man vet vad man heter men det hoppas jag ska bli ändring, måste göra mig iordning nu!

Av Isadora - 30 augusti 2007 19:33



 


 En satellitbild från Nasa visar tydligt hur glaciären har minskat.


 


 

This is what's gonna happen;


 Den globala uppvärmningen smälter isen på Grönland, som stänger av den varma strömmen i Atlanten, vilket förvandlar Skandinavien till ogästvänlig tundra.






 


Läs hela artikeln här.




 

Av Isadora - 30 augusti 2007 16:55



                           Fabel


Av Isadora - 30 augusti 2007 16:52


Idag kan jag gladeligen bocka av två böcker från min litteraturlista! Sen är det ju några kvar men dom hoppas jag som sagt att jag hittar på nätet..


Efter en sväng till skolan åkte jag ut till outleten ute vid Värtahamnen, ganska så utplockat o den fina väska I had my eyes on var slut i svart, damned! Hade annars varit en riktigt bra kap då väskan ligger runt 650:- i pris ute i butik! Har länge varit ute efter en svart med långt axelband o denna kunde man reglera så man kunde ha den både med den korta o långa, attans attans...


Köpte duntäcket till min bejbi på Åhlens o fick till min förtjusning se att ha dom hade bäddset som skulle matcha tapeterna vi valt perfekt! Inte för jag är så mycket för övermatchning men lite kul kan det vara ändå, är ju inte exakt samma utan motiven bara påminner om varandra.. Sen har vi ju andra bäddset om vi skulle tröttna på den idén.


Av Isadora - 30 augusti 2007 16:42



Varm sensommardag!



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards