Hessingen

Alla inlägg under augusti 2007

Av Isadora - 12 augusti 2007 14:50


 Det här knåpade jag ihop fredagskväll då jag visste att det inte skulle finnas tid till det på lördagen! Blev tyvärr inget löshår då det blev alldeles för varmt, lite synd men bättre att kunna slappna av helt när man går bort på baluns!


Av Isadora - 11 augusti 2007 11:39



 

Har gått o riktigt suktat efter denna finfina kofta ett bra tag, har inte haft modet att slå till förän nu! Den är ju rätt speciell med sin skrikiga gula ton mot dom mörriga marinblåa/lila.

Färgerna kommer inte till sin rätt på denna bild men man kanske kan få en känsla? Vet iaf att den kommer lysa upp min höst!




 




Från Vero Moda



Av Isadora - 11 augusti 2007 11:31


Jag upptäckte något högst märkligt igår! Det var en frän doft nere hos mig som gjorde så jag fick svårt att andas o tjock i halsen, alltså inte sjuk utan bara tillfälligt vilket det är lätt o känna skillnad på. Jag var tvungen att ta reda på vad det var, jag var på uppdrag! Som jag alltid gör när det luktar illa så går jag till papperskorgarna eller diskhon men inte där.. Inte heller från tvättkorgen, man är ju inte mer än mänsklig det har ju varit varmt ute dom senaste dagarna!

När jag väl upptäcker vad det är blir jag jag först glad för då kan jag lägga undan det utom räckhåll så jag kan somna för jag var så förbannat trött, men samtidigt ledsen. Det var ju mina nya prinsess-skor som stank! Neej! Inte mycket att göra än att lämna tillbaka dom, man måste ju förbövelen kunna andas! Det är en mänsklig rättighet by the way.


Av Isadora - 11 augusti 2007 11:18




 


I want long hair! BAAAAD..





 







 


Har inte riktigt vant mig vid mina extensions, det är varmt o tungt att ha men med lite övning så.. En sak är säker, så här långt hår ska jag spara ut själv! Hade ju så när jag var bara barnet så borde ju gå? Min frisör tycker dock inte jag ska ha för långt då min ansiktsdrag dras ner av tyngden men om det klipps på rätt sätt, massa etapp fram o tunnas ut ordentligt i längderna precis som mina extensions så borde det ju gå vägen?

Lite bitter att se tillbaka på bilder från förra hösten att man var på lång väg till långt hår igen, klippte ju av nästan 2 dm i vintras men det har vuxit på bra sen dess o nu är det iaf i bättre skick än innan!


Av Isadora - 11 augusti 2007 10:52

Drömde i natt att jag o min svenska rumskompis Miss C var tillbaka i USA för vår andra termin men den här gången hade vi bestämt oss att hyra en egen lägenhet. Och gud vad den var skabbig, det var någon skejtar-snubbe som bodde där o hans kläder låg överallt, så det första vi fick göra var att städa!

Drömmen kändes så verklig, längtar verkligen tillbaka.. Jag vet att när jag åker tillbaka nästa gång så kommer det inte bli samma slags resa som förra gången, till att börja med så är det inte till samma destination sen är det inte samma människor som man kommer bo med o så. Men jag hoppas ju självklart att jag träffa dom ändå eftersom det ändå är västkusten jag ska till, är det iaf tänk sen får man väl se hur allt blir..

Av Isadora - 10 augusti 2007 19:59

               

                 Favoriter i repris! 






Av Isadora - 10 augusti 2007 19:50

Idag har varit en lång dag så jag är glad att det är freeedag, jobbat o sen åkte jag in till stan för att möta Karolina o få koftan/klänningen. Var inte det materialet jag trodde det var först men jag är mer än nöjd för älskar modellen! Tack mycket!

Nu är jag äntligen hemma o ska upp till familjen min o äta middag, massa räkor! *mums*

Sen blir det nog bara film o en stor påse godis, för det är jag värd efter denna vecka!

Ha en bra kväll!

Av Isadora - 9 augusti 2007 21:57


Skönhetsprodukt du inte kan vara utan? Nattbalsam från Decléor, helt underbart. Sen måste jag väl erkänna att jag är beroende av lypsyl!  Reklamlypsyl från Trygg Hansa faktiskt, snodde från killen sen fick han fixa fram drygt ett dussin så jag överlever framöver, haha! Doftar svagt, svagt vanilj.


Favorit basplagg? Ett enkelt linne i modell längre (pga onormalt lång överkropp!) i bomull/modal, så skönt mot huden! Fann det på Åhlens.


Favoritplagg för övrigt? Leggings måste jag nog säga då, dom har räddat mig många gånger nu till allt ifrån shorts, kjol o leggings. Har så svårt att hitta bra byxor som känns klockrena så det här fungerar for now.


Favoritväskan o varför? Måste nog vara min bruna Esprit, den har varit mig trogen sen i höstas då den köptes! Den är lagom stor, fin färg o modell, detaljerna som jag var osäker på i början för det påminde mig om en brevbärar-väska har vuxit i mina ögon. Stort + för den långa axelremmen!


Favoritskor o varför? Måste nog säga mina gamla ballerinaskor från Vagabond med rynk framtill, dom använde jag verkligen tills dom gick sönder! Inte så vanligt för att vara jag.. Gillade modellen som var "prinsses-söt" o så var dom så rackans sköna vilket inte heller är så vanligt för mig! haha..


Smink som du inte kan vara utan på sommar- vinterhalvåret? Mascara/concealer


Favoritsmycke? Har ett tunt armband i guld som ringlar sig fast är stelt, det är en personlig favorit just för att personifierar mig så bra, enkelt!



Bästa ytterplagget? Min dunis från Boomerang som jag fyndade förra året! Älskar färgen o modellen är mer kvinnlig då den är figursydd än en stor säck till vinterjacka..




Vilka är dina favoriter o saker du bara inte kan leva utan??





Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards