Hessingen

Alla inlägg under augusti 2007

Av Isadora - 6 augusti 2007 20:25



Inspirationsbild gjord mest som en kul grej i Paint men lättare att ha en överblick på det här viset!



Av Isadora - 6 augusti 2007 12:40


När jag var o shoppade i lördags snubblade jag över detta från Rosebud, med jordgubbssmak! Jag vet att jag är lite efter men har inte haft tur nog att hitta det tills nu.. Det är redan en stor favorit då jag inte gillar läppglans nå vidare eftersom det klibbar för mycket för min smak. Då är det här perfekt o ser bra ut på läpparna också!



Av Isadora - 6 augusti 2007 12:35

Idag är det riktigt lugnt på jobbet, vilket känns skönt så här första dagen tillbaka! Efter jobbet ska jag ge mig in till stan en snabbis o fixa spännen till mitt löshår som jag köpte för ett tag sen.. Känns som det var en hel evighet sen o jag vill verkligen kunna ha mitt fina, långa hår snart! Annars känns det helt onödigt att jag ens köpt det.. Men har inte känt mig manad hittills att ta tag i det. Men nu när mamma är hemma från semestern också så tänkte jag flirta med henne o se om hon kan hjälpa mig!

Nu är det rast som gäller..


Update; Kan ju glömma att jag kunde gå på stan, usch va varmt det är! Måste klaga nu för jag är förbannad på ren svenska. Varför behagar värmen komma nu?? När det är helt olidligt på gården på jobbet, grytan som jag kallar den. Gassande sol, inte en gnutta skugga någonstans eller vindpust så långt ögat kan nå.. Skam är vad det är!


Over and out!


Av Isadora - 5 augusti 2007 21:33


Får bli en gårdagens-afton då dagen idag bara spenderades i en bikini, hallelujah!


Väldigt basic men fint!


Av Isadora - 5 augusti 2007 20:29




Nu är jag hemkommen sen någon timme tillnaka från gårkvällens baluns kan man väl säga.. Var riktigt trevligt även fast man inte kände så många, bror min tror jag blev glad för presenten. Drink/ölglas med AIK-loggan svagt frostat. Väldigt sofistikerande, haha. Det andra glaset skrek det mer hulligan om, stor blaffig svart & gul logga i mer enklare tappning som såklart var billigare.. Kändes inte riktigt rätt!


När dom andra skulle vidare till något ställe, åkte jag o min prins vidare till en båt som är ett uteställe här i stan. Aldrig varit där men vet med mig att vänner till mig varit där när vi var yngre, riktigt fjortisställe med jobbiga människor. Men det gjorde egentligen inte mig mycket, med öronproppar i slapp man alla dö-kommentarer. Väldigt skönt ibland ska jag säga!

Vi var iaf där för att karln min skulle möta upp gamla vänner som han inte träffar på år o dar så jag tror han tyckte det var kul.! Vi blev upphämtade vid 1-tiden av en kompis till oss som tog oss vidare till välbehövliga Donken, var superhungrig! Åt bara en salllad igår på hela dagen + alkohol på det.. Inget bra resultat, det vet man ju vid det här laget! Men jag trodde inte det var någon fara eftersom man ändå festat en del på semestern som sig bör!


Men imorse vaknade man upp med en baksmälla som hette duga, ingen tidig morgon idag heller.. Fy skäms på mig! Jag som ville åka till landet en sista gång nu innan jag börjar jobba imorgon. Så jag fick lägga mig i älsklingens trädgård istället, inget fel med det. Men hade gärna haft en sjö att svalka mig i! Vi satt o måttade o  ritade upp möbler i ritningen över lägenheten, så man inte köper på sig för stora saker som sen gör att man inte kan gå omkring.. Lite har man ju lärt sig i skolan!


Av Isadora - 4 augusti 2007 19:13



Gillar min skjortklänning, har inte fått användning för den förän nu!


Så här det den iaf ut på;


Av Isadora - 4 augusti 2007 18:45

Helt slut efter dagens shopping o ändå hann jag inte med allt som jag ville men fick ändå dom viktigaste ärendena gjorda! Var helt svimmfärdig när jag väl kom hem, vart kom solen ifrån?

Nu är jag iaf nyduschad o ska snart sätta mig på ballen med en dagens o god sallad som min darling handlat till mig, snart kommer han nog..

Sen ska vi på födelsedagskalas hos min käre bror, den äldsta för att vara mer precis. Han fyller egentligen på måndag men idag passar det nog bättre med baluns, lördag o allt! Två dagar kvar innan jobbet.. Usch, nej det ska jag inte tänka på nu! Fixade en väldigt bra present som jag hoppas han blir glad för o bundit en färgglad bukett som bara jag kan.. haha Kan ju inte gå in på vad exakt jag köpt eftersom jag vet att han läser här ibland! *Hej, hej big bro'!*


Köpte block o viktiga saker hos Ordning&reda inför skolstarten så det känns bra att ha fixat det iaf, resten av skolsaker har jag kvar sen i höstas så det är ypperligt! Sen fyndade jag både glitter/vinröd baddräk o liten söt sarong-liknande kort kjol med massa hibiskus på, vad kan bli mer Hawaii än det? Sen har jag ju lei o andra fina detaljer med plastblommor så känns riktigt bra nu inför nästa helg! Sen blev det mest shönhetsartiklar som sagt..

Sånt som man inte kan leva utan!


Av Isadora - 3 augusti 2007 17:52


 Inte bara jag som gillar vackra saker, pyssla & inredning. Det gör min kära mamma också även fast vi inte har direkt samma smak så kan jag ändå uppskatta det hon gör! Just nu sitter hon o syr upp små njuka hjärtan som prydnad med diverse pärlor o dylikt.




 





Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards