Hessingen

Alla inlägg den 11 juni 2007

Av Isadora - 11 juni 2007 22:12




 

Det här lacket hade jag innan, ingen vidare vacker syn vid det här laget..




 










 




Och denna gång blev det detta vackra lack!





 





 

Av Isadora - 11 juni 2007 18:11


En gammal hink, eller spann som det hette förr i tiden, kan man lätt göra extra fin om man planterar lite fina blommor i. Som här på bilder, nejlikor.





Endast fantasin sätter gränser!


Av Isadora - 11 juni 2007 16:12



Sitter pch läser gamla inlägg på en kär blogg jag läser varje dag, hon får minst sagt utstå en massa elaka kommentarer som så många andra. Antar att det är smällar man får ta när man lägger ut sig så här på nätet och det bästa är väl att hit-men-inte-längre-tanken är bäst. Att man ändå kan skriva personligt men inte för personligt för det finns alltid manipulativa människor där ute som utnyttjar sånt och kommer tyvärr alltid finnas.

Tänker inte exakt gå in på vad inlägget handlade om mer än våran kära Jante-lag och hur man får vara stolt över sitt utseende.

Jag tycker det verkar helt vansinningt att en i samhällets syn vacker person inte får vara stolt över sitt utseende, ingen är perfekt och denna person har också kämpat med att acceptera sina skavanker som så många andra, tro det eller ej. Men när en i samhällets syn mindre vacker person rakryggad säger att dom är nöjda med sig själva och räknar upp del efter del på deras kropp som dom älskar då hejjar man nästan på en sån och tycker dom är bra förebilder. Fy fan säger jag för Jante! Tidningsomslags-vacker eller ej, alla borde få vara nöjda och skryta om hur vackra vi är för alla har vi kämpat med att acceptera oss själva som vi är!


Bild: Zinio

Av Isadora - 11 juni 2007 13:28

Nu väntar jag bara ut dagarna tills torsdag.. Har ändå haft ganska tur med att hålla mig sysselsatt på olika sätt så man undgår att bli tokig av tristessen. Nu sitter jag här i min älsklings trädgård med hans lilla, söta laptop i skuggan. Han jobbar idag men hans syster och hennes dotter är här och hälsar på så jag passade på att stanna kvar lite extra länge då, har ju ändå inget att passa som sagt. Måste ändå få säga att det är skönare nu när det är svalare, åskskuren som kom igårkväll var välbehövd och efterlängtad. Den kom verkligen från ingenstans, grabbarna som var ute o spelade kubb sprang snabbt in då dom blivit överraskade av en rejäl åsksmäll mitt i spelet, kul att se! haha vuxna karlar springa som yra höns..

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards