Hessingen

Alla inlägg under mars 2007

Av Isadora - 11 mars 2007 20:28

Härligt att minnas tillbaka...

Av Isadora - 11 mars 2007 18:20

Söta Sophie.

Pajen igår blev hur god som helst! Tyckte älskling o svärfar också :) Blev faktiskt förvånad, jag har ju aldrig gjort paj själv förut utan är bortskämd med andra som lagar gott åt en!

Idag blev det en skön dejt med barndomsvännen Sophie på söder, kikade såklart in alla butiker dom som var öppna iaf, vi kunde inte låta bli! Jag hittade till slut ett bra komplement till en skinnjacka o som var med jag, så det var super! Svart kort jacka med puffärm o öljetter vid axlarna från HM. Nu får det inte shoppas mer, nästa helg ska det shoppas åt sweetheart istället. Kul när det är andra i centrum o inte alltid jag!

Av Isadora - 11 mars 2007 17:33

Det är med STOR sorg i hjärtat som jag måste inse att mina älskade ankelboots jag köpte häromdagen inte kommer användas mer.. Mina fötter är inte gjorda för höga klackar, hann säkert bara 4 min från hemmet då jag nästan höll på att svimma av smärta! Tyvärr men sant, finns det något lycklig själ där ute som vill ta sig an dessa raringar i stl 39?? Ja, jag skänker bort dom hör o häpna.. Det enda ni behöver göra är att stå för frakten sen är dom all yours!

Av Isadora - 10 mars 2007 15:13

Bild aftonbladet.

Pajdeg:
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
50 gr margarin
1 ½ dl mjölk

Blanda allt. Kavla ut degen tunt.
Förgrädda i 10 -15 minuter i 200°C.

Fyllning:
5-6 hg köttfärs
1 lök hackad
1 påse tacokryddor (ej fajitas)
4 tomater

Bryn färsen. Blanda i tacokryddorna.
Dela tomaterna smått och hacka dem med
en gaffel, så att de krossas något.

Ovanpå fyllningen:
2 dl creme fraiche basilika/tomat
1 krm svartpeppar
2 dl riven ost

Rör ihop allt. Lägg blandningen över
pajen.
Grädda i 200°C i ca 20 min.

Lyx
Av Isadora - 10 mars 2007 11:57

Inspirerad av Cosas.se

Älskar pärlhyacint, på snitt i ett stort fång eller bara en ensam lök i lökvas nu till våren..
Eller varför inte en söt liten tulpan på lök i plantering med enbart sand eller små sjösten, superfint I'll bet ya! Liljekonvalj på lök är ju jättefin den med, kanske lite dyrare i pris men det är den absolut värd långa vägar, min favoritblomma! Lite trött på påskliljan sen jag var liten men som sagt, finns ju andra alternativ som är minst lika bra i vår!

Av Isadora - 9 mars 2007 22:03

All from Urban Outfitters.

Av Isadora - 9 mars 2007 17:10

Mamma sa att det skulle bli 11 grader varmt på måndag så var tvunger att kika på väderkartan hos SMHI men det ska tydligen bli ännu varmare, hela 13 grader! Hoppas verkligen prognosen stämmer! Börjar med 8 grader imorgon o sen ökar det på successivt med 2 grader per dag tills måndag.. Härligt!

Bild google.se

Av Isadora - 9 mars 2007 12:40


Åh vad jag vill ha lite värme så jag kan vara så här fin! Jag har verkligen fastnat för gult, som så många andra säkert också har.. J.Lo ser så sommarfräsch ut i sin gula miniklänning mot hennes hudton. *mm* Jag har svårt att se om någon som jag skulle passa i för stark gul på kläder, har inga bra erfarenheter utav det. haha
Jag funderar däremot på att satsa på svagt gula tygsko från le coq sportif, får se framåt våren om det blir något utav det.
Skorna är flickigt babyblå, sött tycker jag även fast jag själv varken skulle ha lackskor eller så hög klack så är dom fina på andra som bär dom på rätt sätt! Jag tycker dessa är ett bra kompliment till dom som inte vill ha sina svarta på sommaren.. Från HM, 298 riksdaler.

Bilder people.com, expressen.se

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards