Hessingen

Alla inlägg under mars 2007

Av Isadora - 14 mars 2007 12:13

Dom här skorna ska bli mina, så sköna! Ett bra komplement till vita ballerinas som jag från början ville ha men dom här känns som om man kan använda i ett bredare område, passar med fler outfits. Speciellt till seglarstilen. Jag kommer inte ha banden runt vristen som det är tänkt, dom hasar ju ändå bara ner, utan jag klipper av dom så det blir en lagom stor, söt rosett där bak. Känner på mig att dom här kommer använads flitigt! Din Sko 180:-

Av Isadora - 13 mars 2007 19:34

Klickade för övrigt hem denna söta väska som Engla tipsade om idag, hoppas den är lika fin på riktigt! Återstår att se.. Älskar väskor med lång axelrem *mm*

Av Isadora - 13 mars 2007 19:08

Måste ju bara delge värdefull information till resten av världen! Ballerinaskon från HM var inte alls så fin på som jag trodde, tyvärr.. Var in till stan i söndags o i vissa utvalda butiker har dom ju skokollektionen ute redan nu, hittade ballerinaskorna som finns online, som jag också beställt tidigare men dom avbeställdes bums när jag hade provat sett dom på som sagt. Kändes som en kondom på foten, hua! Jätteläskigt.. Plus att konturen på tårna var ganska så avslöjande, inte fint alls. Trist när dom var så billiga. Men jag är övertygad att jag hittar ett par andra :) våren har bara börjat!

Av Isadora - 13 mars 2007 17:13

Måste ju visa min fina jacka som jag är så glad att jag fick tag i, den känns så jag! Ville från början ha en skinnjacka för jag ville ha den där "hårda" stilen på vårjacka som man tex kan ha till söta, romantiska klänningar som man bryter av bra med. Men skinnjacka kändes mer utklätt än uppklätt om man säger så.. Så det fick bli denna från HM istället, som har en glansig yta på tyget som gör att den ser lite "hård ut" som jag var ute efter o jag är mer än nöjd! Kolla in dom enkla men ack så söta detaljerna på axlarna, puffärm o öljetter.

Av Isadora - 13 mars 2007 16:17

Bild gb.se

Det var så skönt att vara ute idag på jobbet, fick lite sol på nosen inte fy skam! På väg till skolan för handledning passade jag på att äta min första glass för i vår! Äter ju glass annars också men blir mer pinnglass nu när det är varmare ute. Var sugen på någon med yoghurtglass o smak av jordgubb, ville prova den nya stjärnglassen men den hade tydligen inte kommit än så då fick det bli Magnum Strawberry White, smaskens! Mådde inte ens illa, som man lätt kan göra ibland då det blir för mycket choklad utan den här kändes fräsch rakt igenom. Måste varit för den vita chokladen o goda jordgubbsglassen!

Fick sån energi när jag kom in på campus idag, kändes så stort o pampigt på något sätt! Samma känsla som jag fick när jag första gången kom till skolan i Santa Barbara.. Tänkte för mig själv; här är min nya skola, här ska jag gå, vad kul!
Och det känns verkligen så, känns så bra när man äntligen hittat rätt o kan o får göra det som man vill själv! Ren befrielse faktiskt.. Nu är man lite mer på väg!
Engelska o geografi blir dom ämnena som jag kommer fördjupa mig i. Min handledare sa också att dom aldrig haft dom fulla, dom kurserna som jag ska söka, så det är ju en lättnad i sig. Ska prata ihop mig med kära mamsen o fylla i ansökan, fika o sånt!

Av Isadora - 12 mars 2007 19:12

Skulle helst vilja ha en härligt mörkblå väska med ljusa skinndetaljer som denna från Urban Outfitters men i mindre modell o med långt axelband, det är drömmen.. *mm*
Fast till vår/sommar vill man ju iofs ha väska i någon ljus färg som denna från La Redoute.

Av Isadora - 12 mars 2007 17:40

Lånad bild lalein.blogg.se

Fick sms från HM idag att dom nu lanserat Madonnas kollektion for hm, finnas i butik o online den 22:a Mars, kika in dina godbitar i förväg!
Det som var minst sagt märkligt när man ska kolla på kollektionen på deras hemsida, så står det en tjej o slår fram dom olika plaggen på en skyltdocka som roterar.. Alltid kul med nytänkande iofs!
Min favorit var nog en svart kappa men för övrigt mycket fina saker så det var kul.

Kika in här!

Av Isadora - 12 mars 2007 16:51

Bild qbranch.se

Har varit så skönt att vara ute idag på jobbet för en gång skull, folk säger att vi har det bra som får vara ute men man glömmer lätt att vi är ute vilket väder det än är! Så lite bra ska vi väl ha det när värmen kommer! Idag var första dagen med vårstället, super.. Nu hoppas jag verkligen man sakta men säkert får ta av plagg efter plagg o sitta ute o äta, mys!

Imorgon ska jag till min handledare o prata framtid, känns jättekul att det börjar gå framåt! Fick också reda på idag att jag kommit in på min kurs jag sökt, superskönt det med för det här var sista chansen innan hösten..
Så nu blir det jobba o plugga heltid (fast på distans) i ca 2 månader, men det ska väl gå bra, jag brukar ha disciplin på mig.

Idag är det Kronprinsessans Viktorias namnsdag, då flaggar man för fullt, tänk om man kunde flagga på min namnsdag också :)

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards