Hessingen

Alla inlägg under juni 2007

Av Isadora - 25 juni 2007 12:13

Känner mig riktigt duktig idag, promenerade sista biten till jobbet då det var ett bra tag tills nästa buss skulle gå, ca 30 min. Kanske kommer i lite bättre form i sommar? Känner att jag är i stort behov av att aktivera kroppen, har inte gjort det gjort det på ett bra tag. Och jag som tränade 2-3h/dag varje dag tidigare, känner att denna lilla omställningen är ganska stor ändå.. Nu har jag bara några timmar kvar på denna arbetsdag! Nu ska jag ut i solen..

Av Isadora - 24 juni 2007 21:24

Innan jag opererade mig var jag inne i en 2nd hand butik i mitt favoritkvarter, birkastan. Hittade denna hippie-inspirerade tunika, hade den var en storlek större hade jag aldrig tvekat. Men tycker personligen att den ska sitta lite lösare. Men älskar dock mönstret..






Av Isadora - 24 juni 2007 20:46

Idag har det bara varit lugna gatan, vaknade upp hos älskligen efter en mysig kväll igår. Fick reda på att jag skulle få vara med en av kockarna som för övrigt jobbar som konditor just nu o göra massa smarriga efterrätter en dag, vilket jag självklart ville gottegris som man är! Det är stort! Älskar att baka..

Egentligen skulle pojken mig jobba men han åkte bara o öppna sen ordna han så han kunde komma hem igen o vara med mig, kunde inte önskat mig något annat.

Tog en skön promenad runt ön med musiken på max, var riktigt skönt för att vara runt sexsnåret i bara linne o shorts. Älskar såna sommarkvällar o ser verkligen fram emot semstern nu, om 2 veckor.. Nu är det nedräkning BIG time!




 

LYX!


Av Isadora - 23 juni 2007 17:52

Äntligen hemkommen efter gårdagens bravader, har haft så kul!

Det var nog festande till klockan 4 imorse, innan dess blev det en o annan cider o drink + massa mat o min blåbärspaj, den gick åt som smör i solsken! Det var kul att den blev så uppskattad tycker jag..

Sen var det lekar nere vid vattnet som avslutades i en blöt fajt på grunt vatten, vad jag skrattade! Grabbarna var som tokiga.. Men allt för laget, inte sant?

Älsklingens lag vann ju såklart, jag är inte förvånad, men mitt lag kämpade tappert vi också. Slutade med en blå vrist, smärta i operationshanden o en massa blåmärken på knät som jag upptäckte idag. Hur jag fick dom minns jag inte men kanske lika bra det, haha.


Lite bilder från igår!



 


Just nu står två kockar i vårt kök hos älskligen, i full mundering så jag ser verkligen fram emot middagen vill jag lova.. Jag ska bara mingla o se vacker ut med en dagens o njuta av mitt sällskap!


Hoppas ni får en fortsatt trevlig midsommarhelg!



Av Isadora - 22 juni 2007 11:24

My ride som ska ta mig ut till Vaxholm är lite sen.. så jag får fördriva tiden med att skriva ett par rader!

Vi blir nog nästan 30 pers idag, väldans massa folk som alla tagit med sig massa god mat, alltid trevligt med knytis tycker jag.

Önskade bara att vädret var lite bättre men man kan inte få allt.. Då hade man ju kunnat passat på att ta sig ett dopp då dom har så fin sandstrand på tomten, lyx säger jag..

Jag vet med mig att en kille i gänget  skrivit ut ett tjockt häfte med fräcka snapsvisor, så det ser jag fram emot, älskar att skråla!

Och vad det gäller klädsel så fick det bli den röd/vit randiga miniklänningen, kändes som om det var mer jag, hatar som sagt att känna mig obekväm..


 Trevlig midsommar alla läsare!

Kram




Av Isadora - 21 juni 2007 22:28


 Det sista jag ska göra idag, sen är det sängen!


Av Isadora - 21 juni 2007 21:31




 "30.000 gamla undervattens vulkaner finns det i världens hav, många högre än Mount Everest".



Jag är imponerad & kikar vidare på dokumentären Planet Earth!


Brittisk naturserie.Del 11 av 11: Djuphaven.Sextio procent av jorden täcks av hav som är djupare än en och en halv kilometer. Det är jordens största ekosystem och ännu är stora områden nästan helt outforskade. För djur, vare sig de lever uppe vid ytan eller i djupet, är det mest livsavgörande att kunna hitta föda och spara energi. Vi följer delfiner, rockor, bläckfiskar och valhajar ute på de öppna havsvidderna, där också de supersnabba segelfiskarna jagar, men dyker också till 2 000 meter för att studera varelserna som kan existera på dessa stora djup.


Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards