Hessingen

Alla inlägg under maj 2007

Av Isadora - 7 maj 2007 17:20






På den senaste tiden har det skett en explosion inom marknade för barn, känns som om alla skaffar barn hit och dit. Känns som ett helt babyland där ute.. Men det är väl för alla kändisar gjort det "inne" och okej att skaffa barn, vilket i sig kanske är svaret, who knows...

Av Isadora - 7 maj 2007 17:08

From nu så kommer jag bara lägga upp bilder på det jag har på mig i dagens, alltså ingen långrandig lista vart allt kommer ifrån men är det något ni undrar över så är det bara att hojta till!





 






 

Av Isadora - 6 maj 2007 20:58

Snart är man ett år äldre, sånt som händer konstaterar jag.. Tiden kan man aldrig stanna så lika bra att acceptera att man blir äldre! Age ain't nothing but a number.


Nu så skulle man kanske fundera på vad man önskar, vid det här laget så förväntar man sig inget men blir glad för mycket! Av föräldrarna vet jag att jag ska få en skön pedikyr behandling som jag brukar vilja göra så här inför sommaren, då är det så mycket lättare att bibehålla själv efter om man har en bra grund. Annars ligger väl presentkort på NK, HM & Åhlens ganska högt upp på listan känns det som. Pengar är tråkigt att ge, vet man ju själv så det här är väl det bästa för en kontrollfreak som jag, som är svårt att göra nöjd!


Men mest av allt önskar jag mig en härlig födelsedag med vänner och lite ölbrännboll och grillning som dagens aktiviteter. Känns som ett bra sätt att spendera dagen på!


 Update: Såg iofs en fin stråväska på HM häromdagen för ynka 149:- som jag gärna skulle vilja ha till stranden i sommar.. *host host*



Hade dock inte tacka nej till det här underbart

 fina armbandet från CC Skye..









Bild: KyssJohanna

Av Isadora - 6 maj 2007 13:47

Idag är det verkligen blaha blaha.. Har som sagt försökt mig på att sola idag, i en av mina nyinköpte bikinisar för i år. Brun trekantsbikini med rosa prickar på, sötgöte! Men det blåsar väldans mycket.. Kanske en bra ursäkt att gå ner till min mörka håla igen? Tom pluggandet lockar desto mer för tillfället.. Och det säger väl allt?

Måste maila iväg uppsatsen till min kära lärare idag, antar att det är sista dagen idag? Helvetesvecka som påbörjas imorgon, kommer jobba 12 timmar mer denna vecka so you do the math.. Men desto mer pengar i slutändan och det är ju alltid välkommet under sommaren!

Sen hade jag tänkt se färdigt klassikern Gladiator också, hann inte se färdigt igår då vi var så trötta, kul att se om filmer som man inte sett på ett tag!  Plus att få i mig mer brownies som står på schemat, gotta love 'em!

Av Isadora - 6 maj 2007 13:35

Jag måste vara världens speciella människa när det kommer till att sola och träna. Hatar att pressa, tycker det är skönare att bara vara ute i solen och få en bränna gratis. Blir så rastlös att bara ligga där.. Undrar vad för kul som ska hända härnäst ungefär. När jag var i 12-årsåldern var jag tom inomhus på somrarna då det var för jobbigt att vara ute med min ljusa hy. Som tur var har det blvivit bättre sen dess men lite av min noll tolerans gentemot solen verkar finnas kvar..

Träningen likaså, hatar att träna bara för man borde göra det. För att alla andra hurtbullar gör det och är duktiga.. usch! När var yngre hade jag konståkningen bara för att jag älskade att åka skridskor, kunde inte leva utan det! Det var verkligen mitt rätta element, med skridskor på och med isen under mina fötter var jag graciös som värsta ballerinan. Det är mindre än vad man kan säga om mig annars, världens klumpeduns minst sagt..

Då åkte man bara för man tyckte det var kul och fick träningen på köpet, vilket man inte tänkte på för stunden men så var det ju.. Annat var det förr!



 


Bild: google.se



Av Isadora - 5 maj 2007 20:02

Älsklingen klipptes bort på denna bild då han inte så gärna vill ligga ute på min blogg till allmän beskådning vilket kanske är förståligt!



 



Bedårande klänning från HM



Av Isadora - 5 maj 2007 19:39

Vet inte vad jag ska skriva mer än att det varit en omtumlande dag! Först upp tidigt för att göra sig fin inför vigseln, den var verkligen lyckad. Och vad jag förstår precis i brudparets stil, kunde inte bli mycket bättre! Not that much fuss och bara med familjen. Sen efter mat och efterrätt så skulle jag, älsklingen och brorsorna på fotbollsmatch. Så då var det bara till att byta mundering men ack så kul det är när det händer lite saker. Lite trist att vi inte kunde vara kvar lite längre och fira men tänkte att jag skulle kila till brudparet nu för att ta en sen fika och skåla lite till!


*Tjing*


Av Isadora - 4 maj 2007 19:55

Efter mycket om och men så blev resultet så här, mycket enklare än vad jag hade tänkt mig från början. En gammal klasskompis till mig fixade förgäves en brudhållare, tack för det iaf!


Men bäst att ge bruden det hon vill ha och hon var mer än nöjd med denna enkla bukett så det var ju bra!








Psst! Det är ju självklart mer spridda pärlor längre upp på stråna men fick tyvärr inte med det i bild!

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards