Hessingen

Alla inlägg under februari 2008

Av Isadora - 10 februari 2008 14:04


Dagens spenderas åt pluggande, känner mig en aning stressad, kan det ha med att göra att jag inte hunnit det jag borde?





Bild: härifrån 




Av Isadora - 9 februari 2008 23:11



Av Isadora - 9 februari 2008 19:02



En nära vän kom till mig med dessa ord;





 




var och en bildar sitt eget öde genom valen vi gör




 










 



 





Bild: bilder.alltinggratis.se





 














Av Isadora - 9 februari 2008 17:33



Jag tjatar jämt om att ska man få godkänt att köpa något nytt så måste man göra sig av med något man redan har på ett sådant sätt att det kommer till användning, då känns det mer lönt!

Antingen till försäljning eller skänkas bort for a better cause.


Jag har fått i uppdrag av min bättre hälft att vi ska inhandla baskläder till hans garderob och A och O tycker jag nog är både rundhalsade- och v-ringade vita t-shirtar, vit skjorta och ett par välsittande jeans.








 


Bilder: H&M






 



Av Isadora - 9 februari 2008 17:03



Även fast man tycker om vackra saker så tycker jag ändå det är hög tid att reflektera över vår egentliga överkonsumtion när det kommer till det mesta, jag är inte bättre själv så det är ju mycket att kasta sten i glashus som det så fint heter men ändå känner jag mig annorlunda.. Jag är medveten! Och det är alltid en bit på väg, längre fram än många andra här i världen. De som vägrar inse! Men samtidigt handlar det om lathet eller rättare sagt bekvämligheten att avstå från saker som vi bara vill ha och egentligen inte behöver om vi ska vara ärliga?



2400 liter vatten för att framställa en hamburgare

8000 liter vatten för att framställa en bomulls t-shirt


För att bara nämna några få saker..



 


Var börjar du?







 

Av Isadora - 8 februari 2008 18:43


Det har varit en lång men ändå händelserik dag, började med att vi alla blev indelade i olika grupper när vi kom på morgonen och fick gå igenom diverse geografiska stationer.. Något rörigt men kul när man väl visste var man skulle vara någonstans!


Sen kom en gästföreläsare som jobbar i olika FN-sammanhang och hade en minst sagt bra föreläsning, vad han höll upp ångan. Inspirerade verkligen!

Sen start inför vårt nya projekt som vi ska ha om någon vecka + exkursion till Mälardalen, inte en lugn stund!


Nu är jag bara hemma och vänder praktiskt taget, ska till gubben min!

 Ha det!



 


8/2

Av Isadora - 8 februari 2008 18:06





 

Idag blir det två bilder, hör o häpna!



 







 












 


Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards