Hessingen

Alla inlägg under januari 2009

Av Isadora - 5 januari 2009 12:20


Är på jobbet och har rast. Det är så kallt här så jag kan knappt skriva.. Undrar om de drog ner värmen när alla gick på ledighet tro? Ska bli skönt att komma hem, lägga sig under en varm filt och värma sig. Har inte varit mycket att göra men eftersom jag var uppskriven idag så var det bara att bege sig halv sju i morse. Då var man lagom mör och det blev inte bättre av att det var -15 ute.. usch!



 

Funderar så smått på vad jag vill ha när jag åker till NYC, det bara måste bli av snart.. Iaf detta år! Känns tryggt..






 


 


Källa: abcnews.go.com





Av Isadora - 4 januari 2009 14:10


Det blev ingen middag ute igår, det paret som vi skulle ut med kunde inte följa med. Men kanske lika bra det då det visade sig att karln min blivit sjuk, så jag åkte över till honom istället och pysslade om lite.. Tog det lugnt, beställde hem mat, såg på film och bara var. Känns skönt att kunna ses oftare än när jag går i skolan, då är jag alltid så uppe i mitt och stressar.. Ska försöka att inte bli det nu, vara välförberedd är kanske en väg dit?


Nu ska jag tvätta som en typiskt söndag..



Tjing!



Av Isadora - 3 januari 2009 13:22


Idag är dagen då allt bör bli färdigt, skolväg vill säga.. Skulle vara skönt så man inte behöver stressa inför sista examinationen och nya kursen som följer tätt efter. Kallt ute idag och på måndag när jag ska jobba ska det bli -11, ser inte direkt fram emot att ge sig ut i den kylan..

Hoppas jag och killen kan hitta på något kul idag, jag vill ut och äta middag. Hoppas på det!



Av Isadora - 2 januari 2009 21:31





 

Smink och vertyg som jag fick för mitt presentkort;




 





 


Av Isadora - 2 januari 2009 14:53



Finaste killen överraskade med dator på självaste nyårsafton och ingen är gladare än jag! Som bekant har både min dator och internet krånglat senaste månaderna och något tålamod besitter jag inte i de situationerna. Man är ju så beroende av att tekniken ska fungera, speciellt som student!


Så nu har jag spanat in denna fina datorväska till min lilla raring;






Källa: chique.se










Av Isadora - 2 januari 2009 12:09


Skulle egentligen jobba idag men då det var så lite att göra behövde jag inte komma in. Passade på att kika på The Hills och The City när jag ändå vaknade vid åtta i morse. Sen har jag skickat in min A-uppsats och sen kollat på den sista gemensamma examinationen.

Skulle vilja gå ut och gå men känns inte så lyckat när det är -6 ute! brr..



Av Isadora - 1 januari 2009 23:01






 

Redan som barn var geografi mitt bästa ämne, det har jag nog min lärare att tacka för idag. Filmen som visas på trean nu fick mig att inse att det var det jag ville hålla på med. Tyvärr fick de hårda studierna mig att inse mina begränsningar men jag kommer inte uppehöra att göra skillnad. Så istället för att vara ute i fält och ta prover som sedan ska analyseras så får jag undervisa och upplysa barnen om vår framtida värld och hur vi bör ta hand om den på bästa möjliga sätt.




 





Källa: images.amazon.com





 





Av Isadora - 1 januari 2009 20:29




Nyårslöften anyone??




 

Detta år är mina löften mer spirituella.. Saker som är viktiga för mig.



 

Ta mig tid att göra saker jag må bra av så man orkar det andra;


^ Umgås mer med min kärlek

^ Träffa mina vänner mer

^ Hitta en träningsform som jag verkligen gillar





 

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards