Hessingen

Alla inlägg under januari 2009

Av Isadora - 7 januari 2009 16:15




 

 




 


Bli fadder redan idag - Skydda isbjörnen men även stödja Världsnaturfondens klimatarbete!




 


Källa: Världsnaturfonden WWF



Av Isadora - 7 januari 2009 15:00


Skönt när vardagen kickar igång igen, jag har varit en sväng till skolan idag för både inlämning av examinationer samt responssamtal med kursare. Väldigt givande måste jag säga! Hoppas man får godkänt nu, orkar inte med rest när det nu kommer nya saker. En sak kvar att göra på denna kurs sen är det ny termin! Nu har jag snart gått halva tiden på min utbildning, om någon månad iaf.. Det känns riktigt bra! Är sugen på att komma ut i arbetslivet på riktigt men samtidigt är det otroligt roligt att utvecklas hela tiden nu när man pluggar. Är väldigt tacksam att jag kan jobba samtidigt.


Jag har iaf varit duktig och varit och lånat böcker till nästa kurs som sätter igång den 19:e januari men dagarna går så fort som jag resonerade!



 


Av Isadora - 6 januari 2009 16:42





 




Här har min lilla mamma stoppat in en ljusslinga i tallris och gjort fint med dukningen till nyår. Jag är riktigt sugen på att köpa på mig lite olika slingor och göra fint hos killen. Får se om det blir en tripp till IKEA snart..












 














Av Isadora - 6 januari 2009 13:46





 



Det riktigt lyser om Rumi, tjejen på bilden. Hennes hår på denna bild är helt underbart!





 






Källa: fashion toast




 




















Av Isadora - 5 januari 2009 23:23





 Källa: 99ord.se




 


Man kan göra flera saker i vardagen för att förbättra planet vi bor på;



 


^Dra ut laddare när de inte används.

^Stänga av kranen när man borstar tänder.

^Använda grenuttag till alla tekniska prylar som stängs av när man går hemifrån.

^Sätta tekniska prylar i viloläge när man lämnar rummet samt släcka lampor.

^Ha dimmer till lampor samt fjärrkontroll till fler lampor samtidigt.

^Byt till lågenergilampor.

^Diska på energiprogram och enbart när maskinen är full.

^Bara våttorka, inte dammsuga sopa går lika bra.

^Inte överdosera tvättmedel, dagens maskiner är otroligt uppdatera på denna front!





 




Det här är få saker som kan ändra betydligt, tänk om alla tänkte på det här varje dag och drog sitt stå till stacken, vilken förändring det skulle innebära!



Av Isadora - 5 januari 2009 22:28




 




Idag bjöds det på smarrig fisksoppa och färskt bröd till det, efter en kall dag på jobbet är det precis vad man behöver!




 



Lyx
Av Isadora - 5 januari 2009 16:21



När andra suktade efter den gröna mockajackan från Acne vår 09 så var jag inte helt övertygad. Jag ville ju såklart hitta en i blått och tro det eller ej men i detta bildspel får man en liten glimt av en från Topshop. Kanske är det en 10-poängare?






Källa: la redoute & topshop




Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards