Hessingen

Direktlänk till inlägg 17 februari 2007

Shopaholic, no way!

Av Isadora - 17 februari 2007 11:16

Nu är det nog färdigshoppat för ett tag, iaf Storshoppat om man säger så.. Kommande lön blir nog minimal med tanke på all postorder som jag skickat efter men det kommer löna sig i sommar med alla klänningar o sommarfint som jag har nu! Men köpstopp? Nej, det anser jag verkar i det kraftigaste laget.. Är ju inte shopaholic precis.

Haft problem att få mina mobiler att fungera dom senaste dagarna, dom verkar jobba emot mig på något sätt. Men nu har jag äntligen fått tillbaka min Nokia som fungerar prima! Så skönt..
Men det är konstigt det där, under en dag eller så hade jag inte mobil o vad skönt det var sen då! Undrar om man kan vänja av beroendet av mobilen, som att bestämma tid o plats innan man ger sig iväg säg på stan eller så. Visst tror jag man kan "gå tillbaka" så man vänjer sig vid att inte ha mobil o det är nog snabbare o lättare än vad man tror! Hade inte mobil dom två första månaderna när jag flyttade till Usa o det var faktiskt rätt skönt rent ut sagt. Prata med dom nära o kära där hemma gjorde man ju ändå genom internet plus att man alltid gick över till dom man hade nära till o hittade på saker..
Men det tror jag faktiskt inte skulle kunna fungera här, mentaliteten är annorlunda här. Stressen, vardagen allt måste klaffa. Skynda från jobbet, hämta barnen, handla and so on.. Over there var det mer tar-det-som-det-kommer, absolut ingen stress!
Det enda jag skulle tycka var lite hämmande att inte ha mobil här är att det hindrar en från att vara spontan. Är man på stan så kan man ringa folk o hitta på något här o nu, om ni förstår?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isadora - 21 september 2012 23:12

Det har varit mycket på jobbet, säkert den mest arbetsamma månaden ever, helt galet! Sen åkte jag på en förkylning och tappade rösten, så det ska bli skönt med helg. ...

Av Isadora - 1 september 2012 13:53

Slagna hjältar här hemma igår, trötta efter en lång vecka.

Av Isadora - 26 augusti 2012 20:42

Pizzamys med älskling

Av Isadora - 26 augusti 2012 20:32

On my way out..

Av Isadora - 26 augusti 2012 20:30

Igår var vi på middag hos fina kusin och sambo, mycket trevligt! ...

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards