Hessingen

Alla inlägg under september 2008

Av Isadora - 20 september 2008 14:01


Sängen är bäddad, frukosten är uppäten och träningskläderna är på, nu bara måste jag ut och gå! Bra rim.. Måste få lite gjort innan jag åker till min älskling, måste plugga som sagt. Men nu blir det en promenad runt ön, måste ta med mig kameran, det är ju så vackert nu när träden ändrar färg på bladen..



Av Isadora - 19 september 2008 22:19


Idag var det en lång dag i skolan, plugg inför tentan nästa vecka och jobba med en uppgift som jag gör med min grupp. Efter det åkte jag för att inhandla en försenad födelsedagspresent, en resväska som jag letat land och rike efter. Fick inte tag i den färgen jag ville ha först men denna är mer neutral och funkar den också! Måste ju ha en bra väska när jag åker mot det ljuva NYC!


Är helt slut, kommer somna vid datorn snart.. Så lika bra att lägga sig.

Äntligen helg! Långhelg för mig dessutom som ska plugga inför tentan.



Av Isadora - 19 september 2008 22:18



Blev invigning av en av "klänningarna" som jag köpte igår!




Av Isadora - 18 september 2008 18:14



Idag har jag verkligen fyndat, utan att ens vara på jakt.

Eller det är man väl alltid mer eller mindre..

Anyway, fyra långa linnen från Only som

jag tänkte ha som klänningar!






Av Isadora - 18 september 2008 16:12




 

Det verkar som jag är på rätt plats här i livet!



 


Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.



 



Gör testet här du också!



Av Isadora - 18 september 2008 14:30





 Konstig bild, sorry..



Av Isadora - 18 september 2008 14:12


Idag var det inte skola länge, fick sluta tidigare redan vid elva, lyx! Eller skola och skola, befann mig i den förort där jag har min praktik under utbildningens gång och träffade andra lärarstudenter. Vi träffas några gånger om året för att diskutera intressanta saker om lärandet och vår kommun skickar oss på givande föreläsningar.


Idag var det en lärare som berättade om ny teknik som verkligen öppnar upp nya möjligheter för oss lärare i klassrummet, jag var imponerad! Kan inte vänta tills jag själv för prova på. Men sen är det ju det, den ekonomiska biten. Skolor är ju inte kända för att ha bra ekonomi och  det som sist räknas in till budgeten är läromedlen, tyvärr!

Men jag ska verkligen göra mitt yttersta för att få den nya tekniken till min framtida arbetsplats!


Rock on!



Av Isadora - 17 september 2008 20:43



Hade den här fina klänningen varit i ett annat material hade jag gladeligen köpt den direkt!


Jag som har varit på jakt efter detta mönster och färg så länge..






Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards