Hessingen

Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Isadora - 25 augusti 2008 15:57


Ni tror ni vet hur jag fungerar, var jag kommer ifrån. Ni ser en blond tjej och gud vet vad ni tänker. Men det är inte alltid som det verkar, skenet kan bedra.

Jag ser så typiskt svensk ut men jag känner mig allt annat än ursvensk, alla etniciteter som ryms i mitt inre. Mina rötter är och förblir detsamma och jag skulle aldrig vilja ändra på det heller. Mångfasetterad, jag känner mig som en; syrian, kurd, turk, marockan, persisk, italiensk, ungersk, finsk, amerikan, svensk you name it..


Jag anser mig vara intressant, för jag har sett båda sidor och representerar två världar. Ibland är det tungt att behöva vara fredsmäklaren, sitta emellan. Jag får höra många saker från båda håll som inte innehåller mycket sanning, jag i mitten som försöker förklara. För jag vill inget annat än att sammanföra er på neutral mark. Få er att förstå att ni inte är så olika, att det bara är okunskap som är den stora boven.


Alla lika, alla olika.


Denna låt påminner mig om min uppväxt, min förort som jag alltid kommer älska och vara evigt tacksam för den tiden som format mig under min uppväxt till den stora personlighet som jag är idag.





Av Isadora - 25 augusti 2008 14:34




Källa: www.koch-ljungberg.se


 

Kanske ska berätta om min hemlis som jag har hållt hemlig, lite för att det känns som det inte kommer hända om man berätta det för någon samtidigt som man bara måste för man håller på att spricka för man är så uppspelt!



 


Jag och min karl ska till NY i höst!


Till mina drömmars land.. Har dock aldrig varit på östkusten så ska bli intressant. Tyvärr kan vi bara åka över några dagar då jag egentligen inte kan åka alls pga skolan, vill ju inte missat något och speciellt inte så här i början. Men ska nog få in det i mitt späckade schema! Ska bli så kul!!





 

Av Isadora - 25 augusti 2008 14:31



Svårt att få till en bra bild på denna coola tröja från Monki, lite

axlevadds-varning! haha








Av Isadora - 25 augusti 2008 14:18


Yes, indeed.. Kände mig lite risigt fortfarande men nu borde jag ju bara bli bättre. Klarade iaf registrering och infomöte i skolan idag. Jag var nog den som hade mest koll, mycket fågelholkar!

Men kanske inte så lätt om det är första terminen, been there..


Ska rycka upp lilla pappa snart så vi kan åka och handla mat, matlåda första dagen är ambitiöst men så skönt! Sen ska en paket till ljuva USA postas också! Önska att jag kunde posta mig själv..



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards