Hessingen

Alla inlägg under augusti 2009

Av Isadora - 24 augusti 2009 21:28



 Den som väntar på något gott väntar alltid för länge..




Källa: http://www.louisvuitton.com/





 

Av Isadora - 24 augusti 2009 11:30


I dag är det registrering på min nya delkurs, någon frågade om det var pirrigt? Snarare ovant nu när man vant sig vid att inte bege sig till skolan varje dag. Men det känns okej, ett litet steg närmare målet! Ska göra mig färdig så jag hinner få något i mig innan jag drar i väg upp på cykeln till tväris.


Tjing! 


Av Isadora - 23 augusti 2009 19:15



Källa: www.dinsko.com, www.laredoute.se, www.shepherd.nu & www.google.se


 

Stort behov av skor i alla dess former..


 En av flera punkter på min lista är skor! Måste investera mera helt enkelt.




 

Vad ska du satsa på i höst?





 

Av Isadora - 23 augusti 2009 14:56


Tentan gick bättre än väntat i går men jag har lärt mig att det inte är någon garanti för godkänt. Självklart hoppas jag ju på det men vågar inte tro att det gick vägen dock.. På eftermiddagen åkte hela familjen och plockade blåbär och svamp, hur mysigt som helst. Jag gillar verkligen sensommaren/hösten och får inte som många andra ångest när det blir lite mörkare och kallare, tvärtom! Mysfaktor är på topp tycker jag.


Något som är mindre roligt är att jag haft ont i ena ögat i en veckas tid, när jag vaknade i morse så var jag helt svullen! Vet inte alls vad det kan vara, någon vagel som fler misstänker har jag inte sett skymten av. Konstigt! I morgon är det jag som åker till doktorn, man ska vara rädd om sina ögon!

I morgon är det även första dagen back in school. Som tur var går jag enbart korta dagar så blir nog itne så farligt, kanske är mer att läsa iofs?


Kram



Av Isadora - 21 augusti 2009 20:37



Jag önskar att det hade gått bättre att plugga denna vecka men jobbet har verkligen sugit musten ur mig. I morgon är det alltså dags och känner inte alls att jag är redo. Måste nog se över en del oklarheter innan jag kan slappna av och se en film..


Hoppas ni andra har en trevlig fredagskväll!



Av Isadora - 18 augusti 2009 21:16


 


 Ni som är lite lagom korta i rocken tycker jag bör satsa på dessa skor i skinn från Din Sko. Sköna trots hög klcak tack vare skinnet och den inbyggda platån som är helrätt!




 



Källa: www.dinsko.com/se





 



 




Av Isadora - 18 augusti 2009 12:58


Tänk Nirvana och "Mitt så kallade liv".




 

Din stil i en mening: Klassiskt med lite street och rådande trender on top!

Stilförebild: Rachel Bilson.

Vilket är ditt favoritmärke inför hösten: Levis har jag hittat tillbaka till nu till hösten, gillar deras klassiska jeans. Annars är det nog mer form som gäller, märke är mindre viktigt.

Vilken/vilka är dina favoritbutiker inför hösten: H&M, Monki, GT ibland.

Vad inspireras du av: Intressant människor på stan som vågar, vänner och bekanta, kändisar och bloggare.

Vad tror du på inför hösten: Grunge kommer nog stort i höst, kängor, rutiga skjortor, kors i form av smycken, "messy hair". Även skinn, mocka, lack och päls känns fortfarande aktuellt. Tyvärr även sammet, något jag själv inte tål sen konståkningen. Det bör stanna på isbanan..

Det bästa basplagget inför hösten: Stora grovstickade koftor, glesstickade "fiskartröjor".

Vilka skor tror du på i höst: Kängor (Docs) och lårhöga stövlar men även pumps med inbyggd platå hänger kvar samt kilklack på skor med högre skaft.
En ideal höstoutfit: Tights/skinnbyxor + rutig skjorta med kängor och bylstig mössa.

Tre saker på höstens önskelista: Varma stövlar, svarta converse och ny väska samt basplagg som linnen.

Ditt senaste köp: Svarta klassiska pumps i skinn med "lagom" klack, känns som en bra investering!

Do’s and don’ts: Klä dig efter din kropp!


 






 


Källa: www.imdb.com & www.littlemis.wordpress.com






 

Av Isadora - 17 augusti 2009 19:46


Första dagen efter helgen gick riktigt snabbt! Nu har jag varit hemma ett tag, har hunnit svänga forbi bibblan med cykeln och även lämnat tillbaka paket. Nu blir det lite plugg men mest vill jag ta det lugnt, är nog ganska trött..



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards