Hessingen

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Isadora - 9 juni 2009 16:05


 



Trots att jag i dag fått se och delat den glädje som studenterna på flaken upplevde så har jag en känsla av att en envis skugga förföljer mig..

Jag kan inte sluta tänka på den flicka som bragts om livet i helgen. "Det dör människor varje dag runt om i världen". Men när det kommer så nära inpå en själv, det är ju då det påverkar en som mest. Hur ska man kunna förstå något som hemskt?


Det här får mig att fundera allt mer på hur viktig min framtida roll som lärare verkligen är. Inga barn föds onda men hur kommer det sig då att två ungdomar tar livet av en jämnårig? Miljön och dess människor är ack så viktigt och jag anser att alla vuxna kring ett barn eller ungdom har ett visst ansvar att föregå med gott exempel och finnas till hands som en bra förebild. Jag undrar verkligen vad som gått fel i detta fall, ett bråk som gått överstyr och inte ett välplanerat mord? Hur ska jag som kvinna i framtiden våga sätt barn till denna värld som ter sig så mörk? Men jag vägrar vara rädd, jag måste våga ha hopp om att det finns en godhet som övervinner!





Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards