Hessingen

Alla inlägg under november 2008

Av Isadora - 6 november 2008 21:22


Dagen började så där, försov mig pga en smärre allergiskreaktion under natten. Var lite skeptisk att masken från MD skulle sitta hela natten, stod nämligen 15 min på baksidan. Men jag litade ju på den kunniga personalen som utförde behandlingen på mig.. Efter drygt tre timmar utan sömn och av att jag bara legat och kliat och irriterat mig sköljde jag av den. Till följd av detta försov jag mig men missade inte så mycket som tur var.


Efter skolan mötte jag upp Mr Right för att åka till hans syster och nya bebisen, så söt! Nästan så man längtar lite efter gått runt med det knytet i sin famn någon timme!

Nej nu ska jag läsa lite mer och försöka glutta på EMA emellan..



MD

Av Isadora - 5 november 2008 20:39



Idag var jag på djuprengörande ansiktsbehandling, en julklapp som jag fått i förskott för jag behövde det verkligen här och nu!

De gjorde hudanalys, ångade, rengörde från grunden, penslade in mig med diverse masker och massa mer.


Det här fick följa med hem;







 


Av Isadora - 5 november 2008 17:43




Källa: current.com





 










Jag undrar om man inser hur stort det här är, att Obama har blivit president, USAs första färgade president! Att vi som lever nu får vara med att uppleva denna förändring är något som inte går att klä i ord, jag känner hopp för mänsligheten! Det var inte länge sedan generationers generationer var slavar och behandlades illa av många vita borta i staterna men likaså på många andra platser runt om i världen vid denna tidpunkt men även fortsättningsvis.




När jag var 12 år så har jag så stark minne av då jag för första gången insåg hur "de vita" hade behandlat de afrikanska slavarna de hämtat hem de till Amerika för många år sedan nu, det var under historialektionen vi kom in på en livlig diskussion om detta ämne. Klasskamraterna kunde inte förstå när jag sa att jag skämdes för att vara vit. Jag hade växt upp med tanken att hudfärg inte spelade någon större roll men mötet med verkligheten utanför kom som ett hårt slag!




Grannen över gatan är en historisk person när det kommer till "lilla människans" revolution, hon fick ett pris och åkte tillbaka till staterna för att motta det. Hon är en av de som gjort skillnad, hon var den första där hon bodde att gå i en vit skola i mitten av 1900-talet och det är stort enligt mig!



 









Av Isadora - 4 november 2008 17:27



Fin fuskpäls från ellos som snart är här!





 





 








 

Källa: ellos.se



Av Isadora - 4 november 2008 11:55




 

Jag drömmer mig bort till den dag då jag och älsklingen har hus och kan ha en riktig öppen spis i denna fina modell;









Av Isadora - 4 november 2008 11:38


Hade tänkt gå på bio idag men hinner nog inte det, borde ju tillåta mig själv när jag har så mycket att göra, som ett break. Men blir nog bara mer stressad när jag vet att jag borde vara hemma och göra något annat, som att läsa! Ska bli skönt när man inte känner den stressen mer. Nästa vecka så har vi VFU (praktik) igen så då får man lite andrum. Tycker dock det är riktigt kul att läsa alla dessa skildringar, de är gripande även fast de är skrivna för barn. Dessutom är det lärorik när det kommer till vilket material man vill använda sig av i klassrummet när man kommer ut!


Nu ska jag äta och läsa lite mer!



Av Isadora - 3 november 2008 23:12



Grattis, jag skrev om detta för ett år sen då jag var riktigt less på alla som skulle lurar på en det där bandet som för mig inte står för det som det egentligen borde! Självklart tycker jag det är en viktig fråga men att företag som säljer kläder gör det Mycket för att locka kunder att handla hos de som ett knep att konsumera mer.. usch!







Av Isadora - 3 november 2008 20:05




 Tråk, tråk..




 

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards