Hessingen

Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Historiskt - Jag ryser vid blotta tanken!

Av Isadora - 5 november 2008 17:43




Källa: current.com





 










Jag undrar om man inser hur stort det här är, att Obama har blivit president, USAs första färgade president! Att vi som lever nu får vara med att uppleva denna förändring är något som inte går att klä i ord, jag känner hopp för mänsligheten! Det var inte länge sedan generationers generationer var slavar och behandlades illa av många vita borta i staterna men likaså på många andra platser runt om i världen vid denna tidpunkt men även fortsättningsvis.




När jag var 12 år så har jag så stark minne av då jag för första gången insåg hur "de vita" hade behandlat de afrikanska slavarna de hämtat hem de till Amerika för många år sedan nu, det var under historialektionen vi kom in på en livlig diskussion om detta ämne. Klasskamraterna kunde inte förstå när jag sa att jag skämdes för att vara vit. Jag hade växt upp med tanken att hudfärg inte spelade någon större roll men mötet med verkligheten utanför kom som ett hårt slag!




Grannen över gatan är en historisk person när det kommer till "lilla människans" revolution, hon fick ett pris och åkte tillbaka till staterna för att motta det. Hon är en av de som gjort skillnad, hon var den första där hon bodde att gå i en vit skola i mitten av 1900-talet och det är stort enligt mig!



 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isadora - 21 september 2012 23:12

Det har varit mycket på jobbet, säkert den mest arbetsamma månaden ever, helt galet! Sen åkte jag på en förkylning och tappade rösten, så det ska bli skönt med helg. ...

Av Isadora - 1 september 2012 13:53

Slagna hjältar här hemma igår, trötta efter en lång vecka.

Av Isadora - 26 augusti 2012 20:42

Pizzamys med älskling

Av Isadora - 26 augusti 2012 20:32

On my way out..

Av Isadora - 26 augusti 2012 20:30

Igår var vi på middag hos fina kusin och sambo, mycket trevligt! ...

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards