Hessingen

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Isadora - 10 augusti 2008 14:44


Blood Diamond har kommit att bli en av mina favoritfilmer, jag kan se den om och om igen och känner mig lika frustrerad, arg, ledsen och uppgiven som första gången jag såg den.

Hur kan man vet stenarnas ursprung?




 

Sökte runt lite på nätet och hittade detta:


"Det är svårt att avslöja vilken organisation en person tillhör eftersom de i de flesta fall döljer sig bakom frontorganisationer i form av export- och importfirmor, eller hjälporganisationer utan insyn från berörda regeringar och andra snygga fasader.


 Sverige och svenskarna verkar inte ha fått upp ögonen för diamanthandel, legal som illegal, säger Riyad.
Diamanter och andra ädelstenar kan därför få svenska pengar att försvinna, förvandlas eller förökas, menar han och varnar:


- Er okunskap gör landet till ett bra transitland för pengar som sedan kanske, åtminstone till viss del, används i terrorattacker."





 


Källa: http://www.nurikino.com/upload/Diamanter.pdf   



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards