Hessingen

Alla inlägg under december 2007

Av Isadora - 14 december 2007 21:54









Såg just Legally Blond och kan verkligen relatera till hur det känns att bli dömd i förväg av folk som har en viss bild hur man bör vara när man är blond = blåst ungfär.. Man måste alltid bevisa att så inte är fallet vilket kan bli rätt tröttsamt ibland. Men jag uppehör inte att le av förtjusning för mig själv när man får se folks reaktioner när man öppnar munnen och säger något klokt, vilket händer väldigt ofta nu när vi sitter i skolan. haha..

Kan ju också relatera till hunden hon har, en sådan raring ska bli min en vacker dag men det har väl inte undgått någon??



Ibland är saker inte som de verkar..



Av Isadora - 14 december 2007 19:38


Kämpa, kämpa.. Nu är det bara 2 dagar kvar sen är det jullov. Eller mitt jul-lov startar med jobb men då får man iaf pengar för att vara på förskolan, känns gött! Ikväll ska jag bara mysa och ha det riktigt skönt. Mamma överraskade mig med god fiskosoppa med saffran, min favorit! Till det ugnsbaguetter med smält ost, need I say more? Min dag blev verkligen fulländan med den middagen! Var jättefrusen när jag kom hem, hur kunde jag ta gympadojjer idag?




Av Isadora - 13 december 2007 20:16



 


Bild: fg.lund.se



 

Idag var man uppe i ottan, 05:45 gick alarmet igång och man var ingen vacker syn då kan jag meddela.. Trodde jag skulle spy så trött var jag. Kallt ute var det också så fick bli dunisen, bra val när det sen började snöa på eftermiddagen. Härligt, då kanske det blir lite juligt trots allt?

Barnen var så söta, lussade för oss vuxna och sjöng så fint. Vi fick fika ute på gården vilket var väldigt välkommet då det var riktigt kallt!

Efter praktiken åkte jag till frisören och fixade till mitt hår, nu är jag okej igen, lider inte som förr så det känns ju skönt!


Sen när man hade landat hemma så stod jag inte ut med hur det såg ut så fick bli en storstädning, rubb och stubb, sånt där tråk som bara måste göra ibland! Nu ska jag slappa tills det är dags för sängen, en ny dag imorgon!





Av Isadora - 12 december 2007 21:59


Det var nog tur att Hawa vann after all, hon förtjänade iaf det big time om man jämför med dem andra tjejerna.. Ryser när jag tänker på det, tjejer kan vara så grymma mot sitt eget släkte.





Av Isadora - 12 december 2007 21:09


Jag har lyst med min frånvaro idag, inte riktigt meningen men dagen bara rullade på och saker som jag inte hade planerat inträffade. Var på seminarium på förmiddagen fram till lunch sen åkte jag hem för att äta och på hemvägen så gick jag förbi blomsterbutiken och vi kom fram till att jag skulle vara hos henne idag för att "leka".. Se vad vi kunde ge varandra, kanske mer jag då. Timmarna bara rann iväg och nära och kära ringde en massa och undrade vart jag tagit vägen, så kan det gå!

Nu har jag precis ätit och ska få lite kväll innan det är duschen som väntar för imorgon är det praktik och jag ska vara på plats redan 7:30 då det är luciaframträdande med de små liven :]



Av Isadora - 11 december 2007 19:17



Coola skor som jag stått o fingrat på i mer än en butik idag, mycket randigt idag! Nu vill jag ha sommar, iaf vår..






Bild: dinsko.com





Av Isadora - 11 december 2007 18:09


Idag var det föreläsning i 2 timmar med skön sovmorgon som start! Föreläsningen var ju lite väl flummig för min smak, vi fick sjunga en sockerbagare i kör alla lärarstudenter i aulan där vi satt, minst sagt besynnerligt..

Sen begav jag mig till stan en stund, var på jakt efter en viss julklapp och trodde jag var ute i god tid men tji fick jag. Den var redan slut, i hela Sverige tom bara på 1 vecka! Mad I say!


Nu ska jag fortsätta se Harry Potter, började redan i lördags. Fick nämligen hela boxen av min hubby för ett tag sen. Han vet att jag är en äkta Harry Potter-nörd!!





Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards