Hessingen

Alla inlägg under december 2007

Av Isadora - 3 december 2007 14:09


Det här dock mitt mål, i hårväg alltså så ni inte får för er något annat! Min nya frisör tror det är möjligt, jippie!





Bild: ? kan vara people.com




Av Isadora - 3 december 2007 14:04


Är bara hemma snabbt och vänder känns det som, har varit hos frisören tidigare idag och har föreläsning om en timme.. Ska försöka slänga i mig något att äta innan dess. Här får ni nu en kombinerad bild, dagens + resultat!



 

Jag i mitt fina badrum bjuder jag på idag!




 

Av Isadora - 2 december 2007 23:21



Mamma vet alltid vad jag vill ha..




 







 





Av Isadora - 2 december 2007 18:31


Blev äntligen klar med min skriftliga examinationungdomskulturer i mitt PO-område, bara på nästa uppgift som jag sa till mig kursare.. Inte en lugn stund! Snart har vi ändå jullov och på tal om det, idag är det första advent men jag kommer inte åt mina julsaker på vinden.. Hm, kanske får köpa nytt?? Men vill ha mina söta små torp och tomtar från Gamla Stans julmarknad, det är ju tradition! Sen måste julblommor köpas, mamma och pappa har hämtat hem en minigran till mig från landet, den fick inte vara högre än 40 cm befallde jag!  haha har ju inte plats!




 

Vad är tradition för er så här till advent eller jul?




 











 



 

Bild: hd.se







 






Av Isadora - 2 december 2007 14:06



Våga vägra size 0!!!



 







 





Bilder: google.se




 

Vet inte ens vart jag ska börja, vi läser ju en kurs som heter kulturanalys i skolan. Mycket inriktat på genus, vad media matar oss med för bild men också trycket tjejer sinsemellan. Vad är normen, vad är "okej" i samhällets öga? Vad händer med dem som inte följer normen?


Är så glad att jag är äldre nu, vet inte om jag klarat mig en sekund i det hårda klimatet som är nu.. Inte konstigt att ätstörningarna går ner i åldrarna, 8-åringar som har en våg gömd under sängen, petar i maten, vägrar byta om med de andra tjejerna på gympan med risk att bli utstirrad eller värre..


I could go on and on.. Men mitt hjärta brister.





Av Isadora - 2 december 2007 00:45



Nyligen hemkommen, det här blev det;




Av Isadora - 1 december 2007 14:52



När jag ser dessa stövlar så kommer jag genast tänka på dessa finingar som är alldeles för höga för mig, kan inte gå i hög klack, attans!

Finns det skola att gå i tro??



















Bilder: dinsko






Av Isadora - 1 december 2007 11:59


Sitter just nu och skriver klart min tenta, känns skönt så man kan slappna av och ha trevligt ikväll. Jag ska på överraskningsfest på en restaurang, ska blir kul att se hur hon reagerar! haha Min bästa väns mamma är det som ska firas, även min mors bästa vän i samma paket!

Frågan är vad man ska ha på sig? Vi yngre har ju planer på att dra vidare ut sen och jag vill inte se för proper ut men ändå inte för out there då denna tillställning är för de lite äldre generationen..


Första advent i helgen, ska ni pynta något? Åker all julpynt fram eller är det något litet i form av adventspynt bara? Vet knapp vart mitt julpynt är men skulle vilja ha nya blommor, vita julstjärnor kanske? Jag har gått över till mer stilren vit jul, vitt, silver, glas. Superfint! Men när jag kommer till mamma och pappa vill jag ha den mer traditionella "gammeldagsa" julen, är inte det konstigt?


Själv har jag haft denna söta tomte på mitt kylskåp sen förra julen, haha men han fungerar ju så bra annars också då det inte är jul, han är ju en magnet!












 











Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards