Hessingen

Alla inlägg under november 2007

Av Isadora - 2 november 2007 20:08


Idag var det föreläsning på förmiddagen sen jobbade jag med min nya grupp i den nya klassen, vi skulle diskutera kring föreläsningen innan, föra protokoll som sen skulle mailas in till läraren. Skönt att få lite gjort nu så man kan slappna av ordentligt och ha helg som alla andra!


Åkte en sväng till min galleria, köpte blommor till arrangemanget imorgon, snubblade över en supersöt over size linne med Hello Kitty. Har jag funderat på länge så det kändes gött att snubbla över :] Köpte en fin Fars Dag-present som jag hoppas pappa kommer gilla.. Och en "neverendig"-halsduk blev min också, med rabatt! Det tackar vi för.


Nu ska jag ha fredagskväll med allt vad det innebär sen är det bara upp till en ny dag imorgon!



Ha en trevlig kväll!




Av Isadora - 2 november 2007 17:10


Usch, känner mig ensam i skolan. Som om jag inte har någon likasinnad, nu har vi ju börjat ny kurs och med det så kommer det också nya kursare. Förra klassen jag gick i var super, folk var verkligen kunniga och alla bidrog med sitt, satte perspektiv på det man själv tyckte och tänkte och gjorde därmed avtryck för livet. Det känner jag inte på samma sätt med den nya klassen jag hamnat i, de flesta inriktar sig på de lägre åldrarna och mestadels känner jag väl att jag är den drivande. De andra har mer en attityd att det ordnar sig men jag är utav den tankegången att man inte får något serverat och om något ska bli gjort får man banne mig göra det själv! Speciellt om det ska bli bra gjort vilket är en fördel.



Av Isadora - 1 november 2007 16:44



Om min vardag såg ut så här hade jag nog också rakat av mig håret av all stress!







 

Bild:People.com


Av Isadora - 1 november 2007 16:37




 






 


En av de få saker jag fått hemskickat från Ellos/Josefssons som jag är  supernöjd med! Härlig, intensiv färg. Jag kommer dock använda toppen som klänning med uppsatt hår, klackar + kuvertväska = PRIMA!







 


Av Isadora - 1 november 2007 16:09


Idag har vi haft VFU fält på schemat vilket innebär att vi ska samla information till både grupp och enskilt arbete om vårt PO område vilket är Solna i mitt fall och min grupps.


Idag var vi på vår förskola där vi ska ha vår VFU eller praktik som det hette förr, tydligen hade det blivit något krångel mellan kommun och förskolan o det var bara två som egentligen var välkomna men kommun hade satt upp tre stycken där det egentligen skulle vara två.. Massa trassel, ni kanske inte förstår men men. Tråkigt nog kände sig ingen av oss vidare välkomna vilket är synd. Själv har man ju jobbat inom samma verksamhet och man vet verkligen hur viktigt det är, jag var alltid trevlig mot de som kom till oss..

Men hoppas det blir bättre när vi väl kommer dit. Vi ska bara vara ute 10 dagar nu denna kurs så är väl inte hela världen men det kunde varit bättre om man säger så.


Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards