Hessingen

Alla inlägg under juli 2007

Av Isadora - 29 juli 2007 12:51


 



Igår på morgonen åkte vi iväg tidigt sen var det full rulle hela dagen så har inte suttit vid någon dator.

Det var jag, karln min, hans syster o hennes kille o deras dotter på 1 år.

Det var ju lite blåsigt men eftersom det var skiftande från sol till regn så var det bra att det dåliga vädret drog förbi snabbt.

Vi hittade en lite fågelunge som förmodligen ramlat ner från ett närstående träd, kändes så frustrerande när man inget kunde göra. Ungen får ju inte lukta människa för då stöter fågelmamman bort ungen, så bära upp ungen i boet var ju helt uteslutet.. Hoppas den klarade sig efter vi åkt?


Av Isadora - 27 juli 2007 22:52


Smet ut från vår mysdag på en shoppingrunda någon timme, passade på när pojken skulle iväg o se en viktig match med grabbarna grus. Ingen kul att sitta o häcka själv ju. Hann tyvärr bara till 2 butiker, kom på mig själv gå o strosa ett bra tag. Vill inte ha bråttom nu när jag alltid har det annars men trodde iofs att jag skulle hinna mer än så.. Blev två baslinnen i härliga färger, ett i min favoritfärg marinblå o en i aubergine-liknande färg, extra fint nu när man har lite färg! Blev en söt veckad jeanskjol från samma ställe. Sen hittade jag en skönt oversize t-shirt på den andra butiken, helt okej för att ändå försöka hålla i pengarna till hösten!



 



 

Den här synen möttes jag av när jag promenerade nerför vår gata i regnet med paraplyet i hand, så sött! Var bara tvungen att ta en bild..


 

Av Isadora - 27 juli 2007 22:39


Jag köpte detta nagellack hos min hudteraupet i vetskap att det skulle vara så där härligt mörkrött o när mamma fick på det på naglarna såg det vinrött ut o jag kunde pusta ut, trodde jag ja..

Har alltid haft svårt att få tag i ett bra lack som är just den rätta nyansen röd o som sitter länge.

När jag nu fått på det på mina egna naglar skiftar det i mörk hallonrött, aningen rosa? Men det sitter jättebra utan att flagna o extra + för den smala penseln som gör det lättare att applicera.



 


Av Isadora - 27 juli 2007 22:26

 



 Hittade dessa underbara pjäser på hm idag, känns lite Cloé-inspirerade o kunde jag ha höga klackar så hade jag slagit till direkt! No question about it! Älskar dom breda klackarna o spännena som söta detaljer för inte tala om färgen, dom finns i svart också för den som är intresserad, 198:-



Av Isadora - 27 juli 2007 13:44



Det blev inte bad i varken hav eller sjö men desto mer bubblandet hos några vänner till oss. Vi spenderade hela dagen där, med att sola o bada.

Framåt kvällen blev det ju såklart grilla, igen o en god dagens med Jacob's Creeks rosévin, gott! Sen satt vi bara o pratade o spelade kort ändå in på småtimmarna, så skönt när man inte behöver tänka på vilken tid det är, ännu mindre vilken dag det är. Bara det känns som sommar!


Men idag är det värre med den varan, idag blir det mysdag hemma, dock äta massa gott igen o sen film bl.a Disturbia, verkar riktigt bra!

Efter den här sommarn måste man verkligen sätta igång med att röra sig ordentligt, jag ska ju testa yogan har jag ju tänkt. Ska bli intressant o se hur det fungerar med min kropp..


Av Isadora - 26 juli 2007 22:42


Egentligen har jag ganska många ytterplagg för höst/vinter och många inhandlades förra hösten.


  • Marinblå dunjacka
  • Marinblå skapparkavaj
  • Lila kortare kavaj i tweed-liknande tyg
  • Svart kappa som dessvärre måste bytas ut mot en ny denna säsong!
  • Grå mockaväst med fuskpäls

Ändå gick jag o smygkikade efter en olivegrön typ skidjacka alá 80-tal med skärp i midjan, fick gärna ha oranget foder också.. Hittade en som var okej på Zara men inte klockren så bara ut att kika detta år också, skam den som ger sig!



Något i den här stilen!


Av Isadora - 26 juli 2007 22:25



I SO want these!!


  Speciellt Giraffen & Tigern som ligger som singlar.. *mm*




Finns på Nordstrom nu under deras Anniversary SALE (ca 280:-) för er lyckliga själar som befinner er inom staternas gränser, kanske har tur o känner någon som är där?


Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards