Hessingen

Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Isadora - 22 juli 2007 22:27

Uppvuxen på 90-talet som man är så känns det inte så aktuellt att återuppliva gamla minnen därifrån, inte än iaf. Ungefär som många äldre ryser vid minnet av benvärmare..

För er som inte är så insatta så kommer det vara mycket inspiration hämtat från 90-talet till hösten när det gäller modet.

Det jag kommer tacka nej till är;


Fodralklänningen (man ska klä sig efter sin kropp mycket därav)

90-tals jeansen, stentvättade/korta i benen/hög midja/ger en päronfromad rumpa (hate, hate, hate it!)

Magtröjan (det ryser jag av! gillade det inte då heller)

Batikmönstrat (förstår inte end hur det kunde bli en trend? tänker garage sale i SF.

Fransar (kan vara fint på andra i små doser men aldrig på mig själv typ väska, feel like a cowboy)






Av Isadora - 22 juli 2007 20:06




Bild: cheap monday





 



Hösten måsten for me;




 

mörkblå jeans med normal midja/lite bootcut

mörkblå stupisar

svart finstickad polo

svart finstickad cardigan

längre cardigan, helst grå ej stickig

stövlar utan klack/foder

låg stövel utan klack

kappa (grå/svart)

grå tjocka strumpbyxor

vit + svart bh från Change multifun.



Av Isadora - 22 juli 2007 17:24

Idag blir det en lugn dag, äta massa gott, couscous med kyckling i en salig röra med bland annat avokado, fetaost o massa grönsaker.

Sen hade vi tänkt baka chokladbollar, mums! Fick idé för ett par dagar sen när jag hittade denna bild när jag surfade runt på nätet..

Av Isadora - 22 juli 2007 15:41




Är riktigt trött så här dagen efter, dagen igår var riktigt lång men jag hade riktigt kul! Tog mig in till city o därefter båten Sjögull ut mot Vaxholm med andra semesterfirare, turister o en o annan permanentboende.

Väl framme så blev jag o ett par jag känner upphämtade av en av dom som jobbar ute på restaurangen i en liten jolle, färden över till Badholmen var skakig o det gällde att hålla i sig!


Väl framme på Badholmen så var grabbarna helt inne i en hetsig volleyboll-match med några andra som liksom vi skulle njuta av en härlig middag senare på kvällen. Jag slog mig ner i en badstol o njöt av kvällssolen. Tiden gick riktigt fort, vi satt där o pratade med varsin cider o öl, sen var det dags för middag.

Grillbuffé med panakotta till efterrätt, fick älsklingens då han inte är så förtjust i sötsaker som jag är men desto mer till mig då!

Det slöt upp bra med folk till middagen, många kom i privata båtar o la till vid bryggan precis nedanför uteserveringen o andra tog taxibåtar.


Det blev riktigt tjattrigt där ett tag med så mycket folk så jag o bejbi smög iväg till en båt som våra vänner just köpt, han satt o försökte övertala mig om att vi skulle köpa en vi också men jag kände mig rätt osäker till det, blir ju så sjösjuk! Iaf när jag ska sova, annars är det inga problem, tycker det är mysigt att vara ute på sjön o höra vattnet klucka..

Har en teori, när jag var yngre var jag aldrig åksjuk eller så, kunde åka allt både fram- o baklänges på Grönan o det var innan jag börjat åkta konståkning men nu med bättre balanssinne så kan jag inte ens sätta mig på en gunga i parken utan att må illa.. Så bara för man har bra balanssinne så straffas man med åksjuka, it isn't fair!


När vi satt där i godan ro så hoppar en kille till pajas ner i båten på fel sida o jag såg att detta inte skulle sluta på ett bra sätt o mycket riktigt lyckas han på något underligt sätt skalla min cider som jag håller i min hand, precis öppnad, som sprutar upp över hela mig o båtens interiör. Snacka om att jag flög av den där båten arg som ett bi! haha.. Måste sett rätt kul ut, så här efteråt när man tänker på det, just då var jag inte en gnutta road av det.

Det stank cider o hela min klänning o kofta var dyngsur o jag var nog inte på bättre humör men efter mycket om o men fick älsklingen min på bättre humör o med en god drink i hand lyssnade vi på live-bandet Badpojkarna spela o allt kändes bättre.

Jag fick dock stå utanför då mina öronproppar inte ville som jag ville o hade fastnat långt inne i mitt huvud då älskling varit tvungen att få ut dom med pincett, aj aj! Kände som hela hjärnan följde med ut.. Sen hade jag inte lust att peta in ett par nya, vilket kanske är förståligt? Träffade också en trevlig herre som var polis, som tydligen var lite intresserad, haha.. Sånt förstår inte jag! Men tyvärr, jag var ju upptagen till hans besvikelse.

Båten tog oss tillbaks till Vaxholm vid ett-tiden o vi var väl hemma vid tre, trötta o mätta!


Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards