Hessingen

Alla inlägg den 14 maj 2007

Av Isadora - 14 maj 2007 21:42


Idag blev det till att reklamera 2 par skor, hör och häpna. Jag brukar inte vara en sån kund men kände att nu när jag köpt så många par skor den senaste tiden så är det inte kul om dom inte håller måttet.


Det blev dessa favoriter som hade gått sönder på undersidan av sulan och mina kära PUMA som spruckit i skinnet efter drygt några veckors användning som fick åka tillbaka idag men dom här fick följa med hem istället;



Bildr: google.se & dinsko.se

Av Isadora - 14 maj 2007 19:24




 Lite funderingar under dagen!




  • Kille på radio pratar om singelresor varpå han nämner ryggsäcksluffa men hallå, visst jag är väldigt amerikaniserad men heter inte en person som reser och praktiskt taget lever på innehållet av sin ryggsäck, backpacker?

Visst ryggsäck på engelska heter ju backpack därutav ordet men tyckte det lät så löjligt, så typiskt försvenskat!



  • På bussen hem så ser jag en äldre kvinna som är en kopia utav "Sally" som sändes i svt för herrans massa år sen. Jag brukar inte bry mig så mycket hur folk ser ut i allmänhet, alla är vi olika. Men när det finns så mycket att jobba med men man liksom har tröttna på vägen.. Vilket iofs kan vara förståligt.

Hon hade säkert inte rakat benen på år och dar, ändå skulle hon ha strumpbyxor som var aningens hudfärgade men ändå visade klart och tydligt hur det låg till. Helt blek i ansiktet, "inte ens lite färg på läpparna", som mamma brukar säga när hon ser en glåmig dam. Inte heller några ögonfransar såg man röken av och så platt hår som slickade pannan.

Ibland undrar man..


 



Bilder: google.se



 



  • NK måste nog ha ryckt upp sig sen förr, väldigt trevliga och serviceminded personal måste jag säga!

Alltid kul att bli positivt överraskad över något!





Av Isadora - 14 maj 2007 19:23

Idag försökte jag blogga från mobilen när jag satt på lunchrasten, gick ingen vidare tyvärr men alltid kul att prva med något nytt!

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards