Hessingen

Alla inlägg under april 2007

Av Isadora - 4 april 2007 17:17

Jag började lite att ha dagens för många andra bloggare har det, missförstå mig inte nu. Inte för att vara som alla andra utan att få utlopp för mitt stora klädintresse men mest för att göra mitt eget statement som jag alltid gjort på något vis in every day life. Men det vet ju bara folk som känner mig..
Kläder är en konstform för mig på något sätt, älskar hur man kan bli på ett helt annat humör av färger, former tex. Men det är ju inte bara färger på kläder som får mig att reagera så dock utan så mycket mer. Älskar allt som är vackert helt enkelt!

Dom senaste dagarna har jag känt lite press, att man alltid måste vara på topp med dagens men å andra sidan så är sällan männsikor alltid på topp så då borde det ju få synas genom kläderna också, följa humöret. Så jag kommer nog bara lägga upp dagens när jag känner för det, orkar inte ha massa "krav", brukar aldrig bli bra då. Så när jag har tid, ork och lust så får ni turen att se! Ville bara pointa ut det här!

Av Isadora - 3 april 2007 20:34

Hjälpte till att göra fint uppe hos mamma och pappa igår, mamma brukar ta hjälp av mig då jag kan det här med blommor. Men inte mig emot, nu när jag inte längre jobbar med det så är det desto roligare att så och påta hemma och få det fint tycker jag! Så här ser våra balkonglådor ut, väldigt sött och man blir så glad när man stressad ska till jobbet på mornarna vill jag lova, älskar när det blomstrar, det gör mig så extra glad! Sen så köpte jag hem en miniviol med spansk mossa som ett fågelbo runt och sen vanlig kuddamossa runt det plus lite stenkross till, superfint på mammas tårtfat i glas med en större glasskål över så det blir massa kondens som blomman gillar.

Av Isadora - 3 april 2007 20:18

Vem för skutsingen läser egentligen min blogg, tänker jag ibland. Inte för att jag behöver 30.000 besökare i veckan skulle inte ens orka svara om folk skrev till en då, verkligen i-landsproblem men ändå! haha Skulle iaf vara kul om folk lämnade något spår efter sig.. Vem är du??

Av Isadora - 3 april 2007 20:07

Bild Din Sko.

Idag är jag så trött, så trött.. Tror alla kafter tog slut igår innan min redovisning. Var spänd för det hela förra veckan och oroade mig att jag inte skulle hinna färdigt i tid men det gjorde jag ju som tur var. Gäller att elda på lite extra när man är ute i sista minuten, vilket jag nästan aldrig är men pressa mig själv till det yttersta så jag får ett bra resultat är jag bra på, endast det bästa gott nog!

Ingen dagens blir det idag heller, ingen ordning alls. Har iaf varit shoppingråd till en viss dam då det gällde skor till bröllop. Blev jättebra till slut, måste medge att hon är lite kräsen men med all rätt!
Jag hittade också ett par nya guldskor, är nog rätt beroende har jag kommit fram till. Men dom här är lite mer flickiga än mina ballerinas. Mina är ju helt trasiga så kändes lite bråttom nu tills det blir varmt igen.. När alla andra satsar på silver denna vår/sommar så kör jag fortfarande på guld. Men det känns mer som jag på något sätt, fastande rejält förra året helt enkelt! Men vägrar ha något bara för det är en trend eller för andra har det, desto större chans att jag inte vill ha det då! haha. Sparkar alltid bakut!

Av Isadora - 2 april 2007 19:52

Bild lånad från google.se

Idag blev det tyvärr ingen studiedag för mig med jobbet, dålig planering när det gäller studierna så tvingades jag vara hemma för att bl färdig med min redovining som skulle ske idag. Det gick förvånadsvärt bra måste jag säga, kändes iaf så. Får man väl bekräftat när man väl fått resultatet villsäga. Känns skönt att en etapp är färdig så kan man ge sig vidare på nästa! Kommer väldigt passande lite påskledigt nu så då hinner man förhoppningsvis med en del, bra bra..
Nej, nu ska jag fixa ordning till fiskarna som dom får det bra också sen blir det att kika lite tv som jag inte har hunnit alls förra veckan då det hände så mycket annat, som treapi då man äntligen kan slappna av, aah.. Något program om hundar läste jag någonstans? Låter bra med tanke på att man ska på dogmässa på lördag med vänner!

Och duktig som man är har man fixat bröllopsklänning till närstående, den var verkligen superfin och nu är det inte långt kvar! Ska bli så trevligt..

Tjing*

Av Isadora - 2 april 2007 19:48

Sent, jag vet men så mycket annat som varit prioriterat idag! Idag blev det lite preppystyle, skönt o ledigt men ändå sött det gillar jag!

Blå/grå randig tröja - JC
Jeans - Bik Bok
Jacka - Lindex (gammal)
Halsduk - Hm, Herr
Skor PUMA - Nilson
Solglasögon - SB

Av Isadora - 1 april 2007 13:26

Det får bli idag istället för igår då jag inte hann fota klädombytet, plus att dagens inte är så het då jag lunkar runt i älsklingens kläder som är lite stora men ack så sköna! Finns inget bättre plus att dom luktar han så det är mysigt tycker jag när man saknar..


Det går i svart som ni kanske märker! Brukar nästan aldrig köra på det rakt igenom men kan vara en skön brytning en kväll när man ska ut, då känner man sig extra dramatisk och uppklädd.

Svart halterneck-linne med mudd nertill - Gina Tricot (gammal)
Svarta slitna jeans modell SQIN - Hm
Svart bolero - HM
Svart Jacka med öljetter - Hm Divided red
Svarta satinballerinas - Indiska

Av Isadora - 1 april 2007 13:11

Underbar utsikt från huset på landet, våren -06.

Supertrött idag och hungrig! Fick inte i mig så mycket igår men desto mer alkohol, ingen bra blandning som ni kanske vet.. Det var riktigt trevligt att komma ut igår, tyckte nog både jag och älsklingen. Jag dj:ade lite hos våra vänner så det blev bra musik! Lite ego är jag nog allt, haha. Idag jobbar han så då blir det för mig att sysselsätta mig själv, det ska nog gå i det fina vädret som vi har idag i huvudstaden! Jag ska upp till mamma på sen brunch och kanske sitta på ballen och sola en stund? Pappa är på landet själv och fixar inför påsken skulle jag tro, åh vad jag längtar till sommaren! Sen är det dags för pluggande, har en muntlig redovisning imorgon efter studiedag med jobbet, fullt upp, yes sir!

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards