Hessingen

Alla inlägg under april 2007

Av Isadora - 25 april 2007 20:28


Bild från indiska.



 


Inspireras av den romantiska, lantliga stilen! Ibland kan det kännas så opersonligt och tråkigt med allt det stilrena som varit på tapeten ett tag. Plus allt som ska vara designat och "hypat", som för mig känns så ansträngt och krystat. Hemmet ska ju vara ens borg, något man längtar till och ens egen oas där man kan slappna av. Jag tycker det är fritt fram för att blanda stilar så det blir mer personligt, man ska ju ändå trivas hemma. Men inte för mycket av något, less is more som det så fint heter.


Av Isadora - 25 april 2007 17:05

Sundae med lyxig chokladsås och hallon

Chokladsåsen med både kakao och mörk choklad i blir sagolikt god och passar perfekt till glass med fräscha hallon och krispiga mandel­biskvier. Mums!

4 portioner
Tid: 25 min

Chokladsås:
1,5 dl vispgrädde
1,25 dl ljus sirap
0,75 dl brun farin
0,5 dl kakao
1 krm salt
150 g mörk choklad, 70 procents kakaohalt
2 msk smör
1 tsk vaniljsocker

Till servering:
1 l glass, gärna i tre olika smaker
3 dl hallon (frysta går bra)
2 dl mandelbiskvier, krossade
Vispad grädde

Gör så här:

Chokladsåsen:
1. Blanda grädde, sirap, farin, kakao, salt och hälften av chokladen i en kastrull. Låt koka upp och rör tills chokladen smält.
2. Sänk sedan värmen och låt sjuda i fem minuter. Rör då och då.
3. Ta kastrullen från värmen. Tillsätt resten av chokladen samt smör och vaniljsocker. Rör till en slät sås. Låt svalna.
Obs! Satsen räcker till cirka 10 portioner. Överbliven sås kan förvaras i en tät burk i kylskåp i cirka en vecka.

Vid servering:
1. Värm lämplig mängd chokladsås under omrörning i en kastrull, eller i mikro.
2. Lägg lite chokladsås i botten på fyra glas. Varva sedan glass, bär, mandelbiskvier och chokladsås i glasen. Toppa med vispad grädde


Från aftonbladet.se

Lyx
Av Isadora - 25 april 2007 16:17


Samma outfit som jag hade för ett tag sen, men ett vinnande koncept, enkelt och snyggt!

Av Isadora - 24 april 2007 17:57


                               Bild: Apoteket.se                            


 Snart är det dags att ge sig ut i solkrämsdjungeln! Tydligen ska vissa solkrämer som innehåller benzophenone-3 som inte är bra för kroppen då den tas upp och lagras mycket längre än andra ämnen som finns i solkrämer.









Detta är solskyddsmedel som saknar dom rekommenderade ämnena zinkoxid och titanoxid. Flera av dom innehåller dessutom benzophenone-3, som lagras i kroppen.






Listan är inte fullständig, det finns otaliga märken på marknaden.


Läs alltid på förpackningen!




 ACO Sollotion 4, 7,14.

 Shiseido sollotion 8, 15.

 Elizabeth Arden, solkräm 15. Elizabeth Arden, spray 15.

 Christian Dior, spray 8. Christian Dior, solspray 4.

 Lancaster oilfree solspray 8. Lancaster tanning lotion 15.

 Roc´Minesol solkräm 20.

 Estée Lauder solkräm 15.

 Decleor solspray 8.

 Clinique suncare bodyspray 30. Clinique UV-response bodycream 30.

 Darphin solkräm 5.

 Clarins solspray 15. Clarins solkräm 20.

 Lancome Soleil aqua protect spray 10.

 Nivea sun vattenfast spray 10.

 Hawaiian tropic lotion 10.

 Isa Dora solkräm 6.

 Proderm solmousse 25.


Info: Expressen.se

Av Isadora - 24 april 2007 16:19



Dagens visdomdord:


Sluta var som andra och börja vara som du!



 


Är så trött på folk som är så jävla tråkiga, typiskt äckliga svenssons som bara lever efter Jante, försvinn! Glo inte på mig för jag vill leva fritt, efter eget huvud. Jag vet att ni avundas mig och önskar att ni hade modet att försöka själva, att gå emot strömmen om så för en endaste gång. Men ni kan inte och därför måste ni stirra ut mig som faktiskt har mod nog.  Snacka om att inte ha något liv.. Men vissa människor måste ju leva genom andra. I pity you!!

Av Isadora - 24 april 2007 16:15


Grått, grått grått


Vit tröja m. trekvartsärm - H&M

Grå stickad väst med huva - Bik Bok

Svarta slitna jeans SQIN - H&M

Svarta ballerinas - Indiska

Jacka - Lindex förra årets

Halsduk - H&M Herr

Väska Esprit - Åhlenscity

Av Isadora - 23 april 2007 18:58



 

Jag var lite rädd att dessa underbart söta ballerinas skulle ta slut i min storlek eller liknande om jag väntade till lön så slog till idag! Hittade också ett bedårande halsband med rosmotiv också från Indiska, det var verkligen love at first sight! Genast när jag fått dom på mig så kände jag att det här kommer bli storfavoriterna den här sommaren! Kanske tom i klass med mina gamla guldballerinas från Vagabond? Saknar dom något fruktasvärt och dom nya ska vi inte prata om, dåligt köp!


Av Isadora - 23 april 2007 18:52


 Skumt tagen bild, I know!



Så här ser man ut nu efter att ha slagits med en papperskorg (!)



Jag klantar alltid till det på ett eller annat vänster, lyckas alltid göra illa mig på köpet också det är nog det värsta. Men det brukar gå i vågor och nu på senaste tiden har bjudit mina närmaste på många goda skratt och frågor som just hur man lyckas.. Bra fråga, tyvärr har jag inget lika bra svar.



Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards