Hessingen

Alla inlägg den 5 mars 2007

Av Isadora - 5 mars 2007 20:08

Älskar sagotema, mystik och allt vad det innebär! Det är enbart fantasin som sätter gränser..

Här kan ni se mer; visning

Av Isadora - 5 mars 2007 18:18

Bilder lånad från hm o mint&vintage.

Av Isadora - 5 mars 2007 17:35

Nu var det länge sen jag var där, ibland känns det bara som en dröm.. Speciellt när jag fick gå upp och prata öga mot öga med självaste Jay Leno, det var lite mäktigt.. Brukar inte ha sån tur annars men tydligen stack jag ut tillräckligt mycket för att han skulle se mig där i publiken!
Tur att dom tog en polaroid som minne för annars var det kameraförbud.
Gästerna var den bedårande Scarlett Johansson och Fall Out Boy som jag då inte visste något alls om. Dom var newcomers i USA då så det var inte så konstigt.. Nu idag är dom en av mina favoritband i den genren, hur det kan bli när man snubblar in på saker!

Av Isadora - 5 mars 2007 12:05

Jag är så trött folk som tycker man är mindre värd om man inte är berest! I dom kretsarna jag umgicks i förr av vissa anledningar, så sa man ju inte just dom orden men man kunde ju läsa mellan raderna. Dom tyckte nästan synd om oss för vi mindre lyckosamma inte hade samma "chans i livet" som dom, bah!
Självklart tycker jag också om att resa, tror jag många gör eftersom man får uppleva så många nya saker. Kultur, religion, språk, mat, musik m.m
Men denna hets dom lite rikare hade var löjlig tyckte jag, lite överdriven. Jag tror inte heller man uppskattar det lika mycket om gör något alltför mycket.

Sportlov - skidort ("Dippan", Val Thorens)
Påsklov - skidort/varmare breddgrader
Sommar - Svenska skärgården/Franska Rivieran
Höstlov - shopping i NY, LA, London m.m
Jullov - bla bla bla


För att inte tala om att alla ska åka utomlands och plugga, det är nog mer regel än undantag.
Jag är inte missundsam på något sätt, har varit på några av sånna här resor själv men blir tokig på alla snorungar som bara tar allt för givet och bara skriker efter mer!
Men jag anser att man kan växa lika bra på andra sätt också, olika utbildningar, olika arbeten osv.. Jag anser att man växer med varje ny uppgift och alla olika slags människor man möter!

På ett sätt är jag väldigt glad att jag fått chansen att se detta fenomen för om någon ens skulle våga antyda att jag är bortskämd så vet jag iaf bättre..

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards