Hessingen

Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Isadora - 2 mars 2007 19:24

Vad struliga alla andras bloggar verkar vara (blogg.se) är nog bara min som håller trycket! :)
Tydligen har det något med att det är så många fler som börjat blogga hos dom än vad dom från börjat trott men man får väl räkna att många kommer vallfärdande efter artiklar i Aftonbladet, hallå? Typ vi tänkte inte på det, öh.. Nej, tjena. Ungefärlig beräkning, hört talas om det?

Var en runda på stan efter jobbet, mitt puder hade gått sönder och smulat ner hela väskan på köpet! Bara jag som lyckas med sånt, förstår inte var jag får mitt flyt ifrån??
Hittade iaf bra bh:ar på Lindex, hör och häpna, jag är så nöjd! Måste dit fortast möjligt och införskaffa mig en likadan innan dom tar slut. Sån här tur har man inte varje dag, så kanske jämnar ut sig med all otur jag har?

Nej nu måste jag sätta igång med maten här..Snart är min prins här! Äntligen kycklingburritos! Och glass till efterrätt för den som orkar. :)
Nu har helgen äntligen börjat, ta vara på den. Den är slut snabbare än vad man anar!
Kram

Av Isadora - 2 mars 2007 12:08

Idag på morgonen kände jag mig som en riktig utböling, inte roligt alls.. På väg till jobbet på tunnelbanan så sitter jag, en äldre fin dam och en äldre gubbe som rosslar fint i halsen. Jag ser i ögonvrån att hon vrider och vänder sig i obehag över hans hostande, jag småler för mig själv. Vissa kan vara så känsliga men visst, det är inte så fräscht när en vuxen som han inte kan hålla för. Ibland undrar man.. Av någon konstig anledning när jag ska svälja sätter jag i halsen och får världens rethosta som vägrar försvinner. Det pinsammaste jag vet, blir helt svettig och skäms, fok tittar på en. Jag stoppar snabbt in en halstablett så saliven ska komma igång normalt igen så hostan ska försvinna. Varpå den fina damen reser på sig och går och sätter sig på hälsosamt avstånd. Hon ser på mig med avsky och jag blir ledsen! Jag känner mig helt plötsligt lite äcklig som "snuskiga gubben".. Jag vill skrika till henne "jag är inte sjuk, du behöver inte vara rädd!"
Nästa gång jag ryggar tillbaka när någon nyser eller hostar ska jag tänkta till en extra gång!

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards