Hessingen

Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Isadora - 12 januari 2007 19:41

Hatar hemska saker, orättvisor! Känner mig bortkommen och nästan pinsam att man inte vet men ibland tänker jag, Hur skulle man kunna veta?
Iaf.. såg en dokumentär igår om hur ryssarna krigat i Tjetjenien i flera år och fortfarande gör det! Dom behöver egentligen inget speciellt skäl, bara att dom är "dåliga" människor, det räcker. Ungerfär som Hitler i hans försök att utrota judarna.
Torterar, våldtar, psykiskt bryter ner civilbefolkningen och avrättar ens familjemedlemmar och släktingar för att man ska tappat hopp om framtida liv. För såna människor behöver man inte vara rädd för, att dom ska försöka kämpa om frihet!
Det är så man vill gråta, gråta floder.. Visst kan man göra det men sen måste man agera, folk är så rädda att prata om det i Ryssland, att man ska vara fienden eller hjälpa fienden, "terroristerna" i det här fallet tjetjenierna. Dom tog också upp hur passiva Europa var, västvärlden bara lät detta ske, hur går det till i den värld vi lever i? Jag kanske lever i en annan värld.. Lala-land? Ibland skäms man nästan att man är människa.. Men gud gav oss frihet att välja själva, så då väljer jag att göra något.. Att agera!

Av Isadora - 12 januari 2007 19:12

Har inte skrivit på några dagar, kommer säkert bli så i framtiden också.. Känner iofs inget tvång att skriva varje dag utan när jag känner för det och behöver skriva av mig!
Har haft jobbiga pipljud i öronen till följd av en förkylning, jobbigare än vanligt iaf eftersom jag lider av tinnitus sen 8 års ålder.
Nog om sånt!

Idag kom två härligt stOOra paket från HM resp. Ellos, hur kul som helst! Mycket fint men tyvärr var flera saker i fel storlek så bara att byta.. nåja, än är det inte sommar så man hinner ju. Men har redan lite vårkänslor, så varmt det är nu. Hoppas det håller i sig, orkar faktiskt inte ha någon vinter när den aldrig ändå behagar komma!

Imorgon fyller mamma 60! Cant believe it.. Klänning tro? Skulle vara fint!


Blommor till mamma...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till Hessingen!

//Isadora

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

cocoo

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik

Translate to your language!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards